سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

اعضای آنلاین

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

شنبه 1 ارديبهشت 1403
  • روز بزرگداشت سعدي
12 شوال 1445
    Saturday 20 Apr 2024
      به سکوی پرتاب شهرت و افتخار ،نجابت و اقتدار ... سایت ادبی شعرناب خوش آمدید مقدمتان گلباران🌹🌹

      شنبه ۱ ارديبهشت

      ماسه های داغ

      شعری از

      بهمن بیدقی

      از دفتر شعرناب نوع شعر آزاد

      ارسال شده در تاریخ شنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ ۰۵:۱۰ شماره ثبت ۱۱۲۳۲۶
        بازدید : ۱۵۱   |    نظرات : ۲

      رنگ شــعــر
      رنگ زمینه
      دفاتر شعر بهمن بیدقی

      ماسه های داغ
       
      سَری روی نیزه با خود می گفت :
      مگر من سرزده آمدم به اینجا ،
      که چنین ، "سر زده " دارم میروم ؟
      من مگر بی دعوت آمدم به اینجا ،
      که چنان کبوتری ، شاهپَرزده دارم میروم ؟
       
      چرا سنگ میزنی برمن ،
      من که دارم میروم
       
      اما دیگر، چه سبکبارم منِ بی تنِ مست
      جز هماهنگ ، با روحی حق نگر نمیروم
       
      این چه خوب است هرچه ظلم گفت ،
      زیر بار نرفتم و به لطف خدا ،
      زیرِ هیچ آوارِ درد و غم و بار، دگر نمیروم
       
      چقدر آزاد و رهایم
      جز بسوی یارِ خویش نمیروم
       
      این چه خوب است سوی خاطراتی بد
      سوی کابوسی خشن و ریش ریش نمیروم
       
      دردِ وجدان وعذاب ، ظاهراً ،
      نیزه دارم را بسوی مرگ کشانْد
      دیدم نیزه ی ، سَربَرِ من ، فرو رفته به ماسه های داغ
      این سکونِ تردید را ، لحظه ای حس نمودم
      دیدم دگر پیش نمیروم
       
      دگرحتی ، نیازی من ندارم به دو پا
      میروم و میدَوَم اما ،
      به لطفِ دوپای ، جامانده ی خویش نمیروم
       
      بدن ام به روی ماسه های داغ ،
      کم مانده بپزد
      من دگر تا به ابد ،
      جز باز، بندگیِ یار،
      بجز سمتِ آنهمه عیش ،
      نمیروم 
       
      بهمن بیدقی 1401/5/12
      ۱
      اشتراک گذاری این شعر

      نقدها و نظرات
      عباسعلی استکی(چشمه)
      يکشنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۱ ۰۸:۱۷
      درود شاعر گرامی
      لبیک یا ابوالفضل
      "عباس که رفت آورد آب
      دست از تن او جداست امروز"
      تاسوعای حسینی بر تمام دوست داران علمدار کربلا تسلیت باد. خندانک خندانک خندانک
      بهمن بیدقی
      بهمن بیدقی
      يکشنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۱ ۰۸:۳۵
      با سلام و عرض ادب استاد بزرگوار
      سپاس
      ایام عزاداری حماسه سازان عاشورا تسلیت باد
      ارسال پاسخ
      تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.


      ارسال پیام خصوصی

      نقد و آموزش

      نظرات

      مشاعره

      کاربران اشتراک دار

      محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
      کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
      استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
      0