سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

اعضای آنلاین

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

شنبه 8 ارديبهشت 1403
    19 شوال 1445
      Saturday 27 Apr 2024
        به سکوی پرتاب شهرت و افتخار ،نجابت و اقتدار ... سایت ادبی شعرناب خوش آمدید مقدمتان گلباران🌹🌹

        شنبه ۸ ارديبهشت

        نظم جهانی

        شعری از

        عباس یزدی (طوفان)

        از دفتر طوفان نوع شعر

        ارسال شده در تاریخ چهارشنبه ۱۰ فروردين ۱۳۹۰ ۱۲:۱۷ شماره ثبت ۲۳۱۰
          بازدید : ۸۹۵   |    نظرات : ۷

        رنگ شــعــر
        رنگ زمینه
        دفاتر شعر عباس یزدی (طوفان)
        آخرین اشعار ناب عباس یزدی (طوفان)


        گرگها  چون گل فشانی میکنند
        با طبیعت مهربانی میکنند

        برگان این  وحشیانِ بدصفت
        با چمن  نامهربانی میکنند

        زین سبب از بهر حفظ جامعه
        برگان را  حکمرانی میکنند

        تا  جهان ایمن بماند  از  خطر
        حاکمان جنگ روانی میکنند

        کرکسان این ناظران نکته بین
        قاضی اند پا  درمیانی میکنند

        چونکه حق با قدرت برتر بود
        حاکمان کمتر  زیانی میکنند

        برگان چون بردگانی سربراه
        گرگها کار شبانی میکنند

        هرکسی چون لایقِ قدری بود
        بر مناصب پاسداری  میکنند

        امنیت بالاترین ارزش بود
        در حصار هر بدگمانی  میکنند

        تا که حق مشکل نیفتد در عمل
        چاره سازی هر زمانی میکنند

        چون ره قانون بود پر پیچ و خم
        مصلحت سنجی به آنی میکنند

        هرکه از پرگار وحدت شد برون
        زین جهت نظم جهانی میکنند

        عزت و شوکت بود بهر همه
        چون به کاخی زندگانی میکنند

        اینهمه دلسوزیش کفران مکن
        گاه گاهی هم جوانی میکنند

        عده ای با اینهمه خدمت چرا
        همچو (طوفان) سرگرانی میکنند

        همچو بلبل در قفس زیبا  بخوان
        ورنه با  کرکس تبانی میکنند



        ۰
        اشتراک گذاری این شعر
        ۴ شاعر این شعر را خوانده اند

        Guest

        ،

        عباس یزدی (طوفان)

        ،

        علی افشاری (فانوس)

        ،

        اشکبوس

        نقدها و نظرات
        تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.


        (متن های کوتاه و غیر مرتبط با نقد، با صلاحدید مدیران حذف خواهند شد)
        ارسال پیام خصوصی

        نقد و آموزش

        نظرات

        مشاعره

        کاربران اشتراک دار

        محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
        کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
        استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
        0