سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

اعضای آنلاین

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

سه شنبه 11 ارديبهشت 1403
    22 شوال 1445
      Tuesday 30 Apr 2024
        به سکوی پرتاب شهرت و افتخار ،نجابت و اقتدار ... سایت ادبی شعرناب خوش آمدید مقدمتان گلباران🌹🌹

        سه شنبه ۱۱ ارديبهشت

        رگبار

        شعری از

        عارف اخوان

        از دفتر شعرناب نوع شعر آزاد

        ارسال شده در تاریخ حدود ۱ ماه پیش شماره ثبت ۱۲۸۷۹۵
          بازدید : ۶۸   |    نظرات : ۵

        رنگ شــعــر
        رنگ زمینه
        دفاتر شعر عارف اخوان

         


        وقتی تکه‌های استخوان
        در خون‌وُ عطرِ سرب
        خنیاگر نفس بود‌وُ ضربان
        صدای تنفس تو در شقیقه
        ستاره‌ی سوخته
        از ماهِ بر چلیپا را
        به تراویدن دوباره‌ی آفتاب
        نوید می‌بخشید،
        تا طلوع بامداد‌وُ انعکاس نور
        بر نازکترین شکوفه‌ی شقایق
        دمی دیگر بمان

        با این همه درد
        هنوز هم تنها مرهم
        دهان توست
        که رطوبت باران‌وُ طعم هور می‌دهد
        چنان که کلمات
        آغشته به ترنم رهایی
        طعنه به باد می‌زند‌‌وُ
        تازیانه بر ظلمت پبش از سحر
        و لبانت گستره‌ای گرما بخش
        در سوز بی‌امانِ مستور از خورشید

        دیگر بار از ناپیدا می‌گذرم
        آن‌سوی سپیدای مه
        تو آب را به اعجاز دستانت
        بر قامت تشنه‌ام می‌چشانی
        همچو گیاهی که در فهم شبنم
        ریشه از خاک رهانیده
        و اندام به شعور سکوت بخشایید
        یله در هوا
        ادراک هوش
        به  پراکندگی رگبار سپرده‌ام

        #عارف_اخوان
         
        ۵
        اشتراک گذاری این شعر

        نقدها و نظرات
        شاهزاده خانوم
        حدود ۱ ماه پیش
        بسیار تا بی‌کران زیباست خندانک خندانک
        درود بر شما خندانک
        شبتون آروم خندانک
        جواد مهدی پور
        حدود ۱ ماه پیش
        درود بر شما جناب اخوان گرامی خندانک

        آزاد ناب سرودید

        زنده باشید به مهر

        خندانک خندانک خندانک
        خندانک خندانک
        محمد اکرمی (خسرو)
        حدود ۱ ماه پیش
        خندانک خندانک خندانک
        محمد باقر انصاری دزفولی
        حدود ۱ ماه پیش
        خندانک خندانک
        قلمتون سبز
        به مهارتی شاعرانتان
        هزاران درودباد
        خندانک خندانک
        مجید بهلول (میثم)
        ۲ هفته پیش
        درود‌بر‌شما‌شاعر‌گرامی خندانک
        تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.


        ارسال پیام خصوصی

        نقد و آموزش

        نظرات

        مشاعره

        کاربران اشتراک دار

        کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
        استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
        0