سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

اعضای آنلاین

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

جمعه 31 فروردين 1403
    11 شوال 1445
      Friday 19 Apr 2024
        به سکوی پرتاب شهرت و افتخار ،نجابت و اقتدار ... سایت ادبی شعرناب خوش آمدید مقدمتان گلباران🌹🌹

        جمعه ۳۱ فروردين

        مادر

        شعری از

        سارا (س.سکوت)

        از دفتر پس کوچه نوع شعر غزل

        ارسال شده در تاریخ دوشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ ۰۷:۲۸ شماره ثبت ۹۵۴۲۲
          بازدید : ۳۱۰   |    نظرات : ۴۲

        رنگ شــعــر
        رنگ زمینه
        دفاتر شعر سارا (س.سکوت)

        رفتی ازاین خانه این خانه چه بی رنگ است
        مادردل غمگینم بی توچه قدر تَنگ است
        مرده است بدون تو این باغچه وخاک
        خرم نشود دیگر این پیچ وخم تاک
        هیچ پنجره ای دیگر بر سبزه نشد باز
        هیچ قصه ی زیبایی دیگر نشد اغاز
        دیگر ندهد غنچه ان یاس سفید باغ
        گلها همه پژمردند از غصه ی این داغ
        بارفتن توصدوای بوی خوش ازاینجارفت
        ازدوری تو جانا حتی گل ورویا رفت
        رفتی توازاین خانه خالیست چه جای تو
        برهر گل قالیچه ماندده جای پای تو
        سوت است بدون تو گلخانه چه بی رنگ است
        حتی دل ماهیها درتُنگ چه قدر تَنگ است
        گردی که به جا مانده درغربت این خانه
        بر قطعه عکس تو درگوشه این خانه
        برشاخه ی یاسی که بر قاب توجا دادیم
        عکسی که ازآن دوران در طاقچه بنهادیم
        حتی پس از آن رفتن پروانه پرید ورفت
        آن شورو نشاط وعشق از خانه پرید ورفت
        آن هَمهمه وشوخی پر زد وَسکوت آمد
        انگار که سیلی شدبرخانه فرود آمد
        ویران شد ازاین سیلاب این خانه وکاشانه
        طغیان غمت گشته سیلاب بر این خانه
        تقدیم به روح آسمانی مادرم که دیری نیست تنهایم گذاشته ومرا همچنان درحسرت دیدارچشمان مهربانش وآغوش گرمش رها کرد
                              ******* 
        هرگز نرسید کسی به پایِ دستِ زبانِ مادرم
        هم مهر بودو هم لطف وصفا به آشیانِ مادرم
        هم جان مرا به عشق اموخت چنین ناب گوهر
        هم جسم مرا به شعر آموخت چنین خوب هنر
        سارا رحیمی:پ۲۰بهمن۱۳۹۹
                                                        * نیستی*
         
        ۱۱
        اشتراک گذاری این شعر

        نقدها و نظرات
        تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.


        (متن های کوتاه و غیر مرتبط با نقد، با صلاحدید مدیران حذف خواهند شد)
        ارسال پیام خصوصی

        نقد و آموزش

        نظرات

        مشاعره

        کاربران اشتراک دار

        محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
        کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
        استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
        0