سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

اعضای آنلاین

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

شنبه 29 ارديبهشت 1403
    11 ذو القعدة 1445
    • ولادت حضرت امام رضا عليه السلام، 148 هـ ق
    Saturday 18 May 2024
    • روز جهاني موزه و ميراث فرهنگي
    به سکوی پرتاب شهرت و افتخار ،نجابت و اقتدار ... سایت ادبی شعرناب خوش آمدید مقدمتان گلباران🌹🌹

    شنبه ۲۹ ارديبهشت

    شب عید

    شعری از

    جعفر سرخی

    از دفتر ساقی نامه نوع شعر

    ارسال شده در تاریخ پنجشنبه ۹ تير ۱۳۹۰ ۰۲:۱۷ شماره ثبت ۳۷۰۸
      بازدید : ۱۱۱۹   |    نظرات : ۱۳

    رنگ شــعــر
    رنگ زمینه
    دفاتر شعر جعفر سرخی

    شب عید

    شب عید است و چشم مي پرستان روشن است امشب                                       

     

     

    كه در پيمانة سـاقـي ، مـي مـردافكن  است امشب

     

     

    شكستم تـوبـه را آن دم كـه زاهـد جام مي بشكست

     

     

    به نازم بزم مستان را , چه بشكن بشكن است امشب

     

     

    زحل چون زهره مست است و قمر  دردي كش مجلس              

     

     

    كه ناز و غمزة ساقي ، بـه  وجـه احـسن است امشب

     

     

    ز شـوق  ديـدن چشمـان پـر  نيـرنگ  و افـسونگر                             

     

     

    حريفان جمله مدهوشند  و ساقي رهزن است امشب

     

     

    ز شـوق ديـــدن رخـسار بـزم افـروز گـل  رويــي         

     

     

    عـرق بــر چـهرة عاشق پي رقصيدن  است امشب 

     

     

    نظـــر گــاه نظــر بـازان  شكنج زلف خوبان  است        

     

     

    كه موسي هم  در اين وادي به  طور ايمن است امشب

     

     

    ز مستوري بـرون آ ، پـرده از رخـسار خــود بفكن         

     

     

    كـه مـا را حاصل  ايّام  ، زيــبا  ديـدن  است امشب

     

     

    عـجب تـر بينـي از مــجنون دل   ديــوانه مــا را       

     

     

    كـه مجلس ازرخ ليـلي  جمالي، گلشن  است امشب 

     

     

     ز دسـت لاله رخسـاري تو هم جامي بزن ( سرخي )

     

     

    كه گل بوسه فراوان است و وقت چيدن است امشب

     

     

    ۰
    اشتراک گذاری این شعر
    ۱ شاعر این شعر را خوانده اند

    Guest

    نقدها و نظرات
    تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.


    (متن های کوتاه و غیر مرتبط با نقد، با صلاحدید مدیران حذف خواهند شد)
    ارسال پیام خصوصی

    نقد و آموزش

    نظرات

    مشاعره

    کاربران اشتراک دار

    کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
    استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
    0