سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

اعضای آنلاین

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

جمعه 10 فروردين 1403
  • همه پرسي تغيير نظام شاهنشاهي به نظام جمهوري اسلامي ايران، 1358 هـ‌.ش
20 رمضان 1445
  • شب قدر
Friday 29 Mar 2024
    به سکوی پرتاب شهرت و افتخار ،نجابت و اقتدار ... سایت ادبی شعرناب خوش آمدید مقدمتان گلباران🌹🌹

    جمعه ۱۰ فروردين

    پست های وبلاگ

    شعرناب
    نور،عشق ،بخشش
    ارسال شده توسط

    منیژه قشقایی

    در تاریخ : دوشنبه ۸ اسفند ۱۴۰۱ ۰۳:۵۵
    موضوع: آزاد | تعداد بازدید : ۲۴۹ | نظرات : ۱۲

     
    به نام خداوند بخشنده مهربان 
    درود عرض ادب محضر همه ی عزیزان 
     
    سخن از برای غیر است،
    اگر غیر نبودی این همه گفتگو از بهر چه بودی،
    سخن چون در آمد حجاب است،
    آنجا که اتحاد در میان است،چه جای گفتگوست،خاموشیست و یکرنگی.
     
          شمس تبریزی
     
     
    صدای روح از هیچ جایی نمی آید. از اعماق سکوت، از قلمرو ناموجود می آید. صدا فقط زمانی می تواند شنیده شود که ما کاملا آرام و متعادل باشیم.
     
    شهود در واقع بمعنی یادگیری از درون است. اکثر ما نیاموخته ایم که چگونه از این حس بهره ببریم. اما بخوبی می دانیم این حس درونی چیست. اگر بیاموزیم چگونه می توان به این حس اعتماد کرد، شهود قوی تر خواهد شد. از مخالفت با این درایت برتر بپرهیزیم و نگذاریم دیگران خلافش را به ما القا کنند.
     
    اصلی ترین حس ما ،حس ششم است ، زمانی که ما کمتر با پنج حس دیگر بیندیشیم و تعلقات زمینی برایمان کمرنگ شده باشند (پنج حس مخصوص کالبد مادیست ) درک بهتری از حس ششم خود خواهیم داشت .
     
    .:
    به شهود و حس درونی ات اعتماد کن و بر طبق آن عمل کن. تو در هر لحظه راهنمایی دریافت می کنی.

    اگر زمانی احساس نیاز کردید که از چیزی پیروی کنید
    بگذاریدآن شهود الهی درون خودتان باشد.
     
     
    این حال و هوای درونی، در رابطه با موردی که قرار است در زندگی انجام شود، به ما اصرار می کند که چه روش خاصی را باید در پیش بگیریم و یا چه کارهایی را نباید انجام دهیم.
    ضمن اینکه این احساس درونی همیشه فوری و قوی است.
     
     
    هر چند علم هنوز در مورد شم و شهود و منشا آن به کشفی نرسیده است، اما در آموزه های معنوی و کهن، آشکار شده است که شهود، آگاهی است که مرحله ای بالاتر از هوشیاری می باشد به نام هوش برتر یا خرد کیهانی.
     
     
    غالبا افراد هنگامی که این آگاهی را دریافت می کنند دودل می شوند و اجازه می دهند ضمیر خودآگاه، آنها را متقاعد کند که به شم و شهود خود اعتنایی نکنند.کار و روش ذهن استدلالی همیشه اینگونه است.
     
     
    این آگاهی از طریق ارتعاشات به ضمیر ناخودآگاه منتقل میشود، سپس این ارتعاشات به مغز منتقل میشود و برای ما قابل فهم میشود.
     
     
    زمانی که ما شهودی را دریافت می کنیم، به صورت فکر یا احساسی در دل و قلب ما بوجود می آید(احساس میشود).
     
     
    به زبان ساده تر شهود یعنی اطلاعات کاینات که به شخص انگیزه می دهد که راهی مشخص را در پیش بگیرد.
     
    ابن سینا می گوید:
     
    بعید ندان که بعضی از نفوس انسانی دارای چنان ملکه ای باشند که تاثیر آنها از بدن خود تجاوز نموده و در موجودات دیگر اثر گذار باشند آنگونه که در نفس خود اثر می گذارند. چنین نفسی دارای آنچنان قوت و قدرتی است که گویا عالَم بدن اوست و او روح عالَم گردیده است و می تواند کیفیاتی را در عالم آورد و در همه موجودات مخصوصاً آنچه به او نزدیکتر است و مناسبتی خاص با او دارد اثر بگذارد. و شما اینرا انکار نکنید که آنگونه که بدن از نفس متاثر است اجرام دیگر نیز از نفس چنین شخصی متأثر باشند و بعید مَشُمار که همانگونه که در قوای خود اثر می گذارد در قوای دیگر نیز اثر گذار باشد و حتی می تواند خوف یا غضب یا شهوت دیگران را مقهور خود نماید. ( فصل 26، نمط 10 کتاب "الاشارات و التنبیهات" و ترجمه "اشارات" سید حسن مشکان طبسی )
    ✨✨✨✨✨✨✨
    پیش از اینکه خوبی بکنم با خودم می‌گفتم که اول باید خوبی را شناخت، و مدت‌ها فکر کردم. 
    حالا به تو می‌گویم که من آن ‌را می‌شناسم:
    خوبی همان عشق و محبت به همنوع است ولی حقیقت اینست که آدمها همدیگر را دوست نمی‌دارند. می‌دانی مانع دوستی چیست؟ اختلاف طبقاتی، فقر، مذلت. پس باید اینها را از میان برداشت.
    من سردار جنگی‌ام: من نبردِ نیکی را شروع می‌کنم و می‌خواهم آناً و بی‌خونریزی پیروز شوم.
     
     
    ژان_پل_سارتر
    💜
    آنگاه کلمات نیستند که با تو در سخن هستند بلکه قلب هستی با تو در نواست و تو آنچه نیازمندی خواهی شنید...آمین🙏
     
    در پناه حضرت عشق همگیمان
    ممنون از همراهی همه ی شما عزیزان ، میهمانان 
    و سپاس بی نهایت از مدیریت محترم سایت استاد احمدی زاده ارجمند
    سلامت باشیدو پایدار ایام عزت مستدام ، خدا قوت 🙏✨
     
     
     

    ارسال پیام خصوصی اشتراک گذاری : | | | | |
    این پست با شماره ۱۳۰۶۱ در تاریخ دوشنبه ۸ اسفند ۱۴۰۱ ۰۳:۵۵ در سایت شعر ناب ثبت گردید

    نقدها و نظرات
    رحیم فخوری
    دوشنبه ۸ اسفند ۱۴۰۱ ۰۵:۲۴
    درودها استاد بانو سرکار خانم قشقایی
    ابتدا تشکر می کنم از انتشار چنین مطالب ارزنده بنده یکی از علایقم همین گرایش های فلسفیست
    شما مختصری از ساتر اوردید که در همین نگاه کوتاه سارتر به انسان ، کاملا نگاه فلسفی انسانی ، ازبعد جامعه ماشینیزم که عاری از عواطف و جلوه های مهر انگیز می باشد سرچشمه می گیرد و مختصر ی ازابن سینا اوردید با دیدگاه فلسفه عرفانی حال انکه نگاه خودتان با تمایز از این دو ، کاملا لطیف و فلسفه اخلاقیست منتها با عینک اعتقادات شخصی بنده حقیر بدون اغراق بیشتر موافق
    نظریه خودشماهستم
    ممنون که تلنگری به این بیداری خواب الودبنده زدید
    سلامت وسرافراز باشید
    منیژه قشقایی
    منیژه قشقایی
    دوشنبه ۸ اسفند ۱۴۰۱ ۰۹:۱۲
    سلام و عرض ادب استاد فخوری مهربان و گرامی ممنونم ،شکسته نفسی می فرمایید، البته گسترده بود این مطلب و شامل گرایش های بیشتری می شد در ویرایش حذف شدسهوا ،یکی از مشکلات من همین است ویرایش مطالب : خندانک سپاس از صبر و حوصله ی استاد احمدی زاده ی گرامی خندانک
    این کوچکترین همه را می خوانم ، اما در نهایت تعصب به هیچ کدام ندارم واگر جلوه ی زیبایی از حقیقت و الهی بودن داشته باشند می پذیرم (ابن سینا که از بزرگان بوده اند)، :: ،شما لطف دارید استاد گرامی خندانک به قول عزیزی ،پیوند با خدا جاودانگیست ، پیوند با خو د منیت است و تاریکی پیوند با خلق گمگشتگی ست پیوند با طبیعت رهاییست ، و زمانی که با خدا پیوند بسته ایم نسبت به کل هستی مهربان هستیم ، اشاره شد در متن هم ، که ما اغلب با پنج حس خود عادت کرده ایم و شکل گرفته ایم که در محدوده ی کالبد است ، حس ششم یا آگاهی یا روح یا شهود مربوط به عالمی والاتر است که به هوشیاری کیهانی ،الوهیت پیوند خورده است ،روح زیبای آدمی‌ست ، سفر ما در زمین همین هست گذشتن از نفس انسانی و رسیدن به آدمی ،ان شاالله .و خواندن کتاب آشنایی با راه هاست اما راه ما نیست ، ما با شناخت راه ها می توانیم مسیرو هدف الهی خود را بشناسیم .

    باز هم متشکرم از حضور پرمهرتان خندانک خندانک
    ارسال پاسخ
    رحیم فخوری
    دوشنبه ۸ اسفند ۱۴۰۱ ۰۵:۲۴
    با احترام
    خندانک خندانک خندانک
    خندانک خندانک
    خندانک
    منیژه قشقایی
    دوشنبه ۸ اسفند ۱۴۰۱ ۰۹:۴۳
    بنابراین گام دیگر برای ورود به دنیای ساحری صداقت ژرف است. صداقت ژرف چیزی است که برای خالی کردن لنگرگاه برای ورود کشتی جدید مهم است و تشخیص اینکه چه زمانی خواهد آمد، ماهیچ چیز نمی دانیم. هنگامی که آن درجه از آمادگی پدیده باشد مابقی موضوع شانس است. روح مشخص می‌سازد که چه کسی انتخاب شده است و چه کسی نه.
    ملاقات با ناوال

    دون خوان ماتوس اظهار داشت که انسانها به عنوان موجودات زنده مانور خیره کننده آگاهی را اجرا می کنند که بدبختانه درکی غلط، جبهه ای کاذب را ایجاد می کند.
    آنان سیل انرژی ناب را به مقدار زیاد از جهان می گیرند و آن را به داده های حسی مبدل سازند که طبق نظام تفسیری سخت و خشکی وصف می کنند. ساحران آن را شکل انسانی می نامند.
    عمل جادویی تفسیر انرژی ناب به درک غلط اعتقاد راسخ و خاص موجودات انسانی، شدت می دهد که نظام تفسیری آنها تنها چیزی است که وجود دارد.
    #حرکات جادویی
    #توجه

    دون خوان مدعی بود دنیای ما که معتقدیم بی نظیر و مطلق است فقط یک دنیا در میان دسته ای از دنیاهای متوالی است که همچون لایه های پیاز نظم و ترتیب یافته. او اظهار داشت که حتی اگر ما از لحاظ انرژی در وضعی باشیم که فقط دنیای خودمان را مشاهده و درک کنیم، هنوز توانایی آن را داریم که به قلمروهای دیگری گام نهیم، قلمروهایی که به اندازۀ دنیای خودمان حقیقی، منحصر بفرد، مطلق و جذاب است.

    او برایم توضیح داد که ما برای مشاهده و درک قلمروهای دیگر نه فقط باید آرزوی آنها را داشته باشیم، بلکه به انرژی کافی نیازمندیم تا آنها را متصرف شویم. او گفت که وجود آن دنیاها ثابت و دائمی و مستقل از آگاهی ماست، ولی دست نیافتنی بودن آنها به طور کلی نتیجه شرایط انرژی مند ماست.

    ...دون خوان با اعتقاد به اینکه شرایطِ انرژی مند ما اصلاح پذیر است، اظهار داشت که ساحران عهد قدیم مجموعه تمرینهایی را بسط دادند که برای دوباره سر و صورت دادن به قابلیت های انرژی مند ما و به منظور مشاهده و درک آن طرح ریزی شده بود. آنها مجموعۀ این تمرین ها را هنر رویا دیدن نامیدند.

    هنر رویا دیدن

    زمین را نوازش کرد ، گفت این موجود دوست داشتنی که تا آخرین لایه هایش حیات دارد و زنده است هر گونه احساس را درک می کند. مرا تسکین داد و دردهایم راشفا بخشید و سرانجام وقتی از عشق خود نسبت به او آگاه شدم ، آزادی را به من آموخت.

    🦅 "دون خوان" 🌎
    منیژه قشقایی
    دوشنبه ۸ اسفند ۱۴۰۱ ۰۹:۴۴
    البته دنیای ساحران همه مربوط به شناخت خویش است و بازیابی انرژی ها و توانمندی ها
    جواد کاظمی نیک
    دوشنبه ۸ اسفند ۱۴۰۱ ۱۱:۳۱
    دوردبرشما زیبابود استاد بانو عزیز قشقایی
    🌻🌺🌻🌺🌻🌺🌻
    🌹⚘️🪻🌹🌸🌸
    🪻🪻🪻🌹🌹
    ⚘️⚘️⚘️⚘️
    🌺🌺🌺
    🌻🌻
    ❤️
    منیژه قشقایی
    منیژه قشقایی
    دوشنبه ۸ اسفند ۱۴۰۱ ۱۲:۴۳
    سپاس و درود بی نهایت جناب کاظمی نیک 🙏✨ خندانک
    ارسال پاسخ
    منیژه قشقایی
    دوشنبه ۸ اسفند ۱۴۰۱ ۱۲:۴۳
    به نام خدا عادت‌هایی که ما را در چرخه ی معیوب گمگشتگی قرار می دهد


    ۱سرکوفت زدن به خانواده دراین وضعیت گرانی و با عصبانیت ودادو بیداد صحبت کردن۲،خود را به نشنیدن و بی توجهی زدن به حرفهای عزیزانمان،۳یاد آوری آنها و اندوه های گذشته،۴پیام و نشانه های خدا را در زندگی نادیده گرفتن ۵ظاهرو باطنمان همسو و یکی نبودن ۶تعارفهای الکی و رودربایستی داشتنهایمان ۷در افکار پریشان و پراز تنش بودن ۸برای ازدواج خرج فراوان کردن و چشم و هم چشمی ،۹بادروغ و ریا و بدون عشق ازدواج کردن و تشکیل خانواده دادن۱۰باران رحمت الهی را ندیدن ۱۱زورگویی و ظلم به خود و دیگر موجودات روی زمین ۱۲احترام نگذاشتن و دوست نداشتن خودمان۱۳شاهد تن کالبدیمان نبودن و به بدنمان بی احترامی کردن ۱۴ساهد افکار و اندیشه ها یمان نبودن و بی احترامی به نظرات و اندیشه هایمان ۱۵در ناآگاهی و بدون احساس عشق حقیقی زندگی کردنمان۱۶تحقیر دیگران و تمامی موجودات جهان هستی ۱۷مایک خوبی و ریا بر چهره زدنمان ۱۸با ترس و واهمه زندگی کردن و اندیشه کردنج

    ۱۹,شک به نور الهی و نور درمانی ،۲۰در انتظار برگشت عشقی که به دیگران جاری کردیم ۲۱اذزش دیدارها و بودن عزیزان را ندانستن و وقت و نظر خود را سوی دنیا پرستی جلب کردن
    منیژه قشقایی
    دوشنبه ۸ اسفند ۱۴۰۱ ۱۲:۴۷
    آگاهی جمعی، آنچه در سیاره و هر قاره ای و هرکشوری و هر شهری و هر کوچه ای و هر خانه ای رخ می دهد را تعیین می کند ...ببینیم بصورت دسته جمعی به چه می اندیشیم و در باره چه چیزهایی بیشتر صحبت می کنیم ...دلآرام
    علیرضا شفیعی
    دوشنبه ۸ اسفند ۱۴۰۱ ۲۰:۵۸
    درود بر استاد گرامی سرکار خانم قشقایی گرانقدر خندانک
    سپاس بیکران از درج مطالب مفید فلسفی و عرفانی خندانک خندانک خندانک خندانک
    پاینده باشید خندانک خندانک خندانک خندانک
    منیژه قشقایی
    منیژه قشقایی
    سه شنبه ۹ اسفند ۱۴۰۱ ۰۹:۲۶
    درود استاد شفیعی ارجمند البته این کوچکترین استاد نیستم می آموزم از محضر عزیزان ،ممنون از نگاه مهربانتان در پناه عشق باشید خندانک خندانک
    ارسال پاسخ
    محمدرضا صدقی
    محمدرضا صدقی
    شنبه ۲۱ بهمن ۱۴۰۲ ۲۳:۴۳
    درود استاد خسته نباشید

    🌹╬♥¸¸.•*´•.🌹.•`*•.¸🌹╬♥╬ ¸¸.•*´•.🌹.•`*•.¸
    🌹╬♥¸¸.•*´•.🌹.•`*•.¸🌹╬♥╬ ¸¸.•*´•.🌹.•`*•.¸
    🌹╬♥¸¸.•*´•.🌹.•`*•.¸🌹╬♥╬ ¸¸.•*´•.🌹.•`*•.¸
    🌹╬♥¸¸.•*´•.🌹.•`*•.¸🌹╬♥╬ ¸¸.•*´•.🌹.•`*•.¸
    🌹╬♥¸¸.•*´•.🌹.•`*•.¸🌹╬♥╬ ¸¸.•*´•.🌹.•`*•.¸
    🌹╬♥¸¸.•*´•.🌹.•`*•.¸🌹╬♥╬ ¸¸.•*´•.🌹.•`*•.¸
    🌹╬♥¸¸.•*´•.🌹.•`*•.¸🌹╬♥╬ ¸¸.•*´•.🌹.•`*•.¸
    تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.



    ارسال پیام خصوصی

    نقد و آموزش

    نظرات

    مشاعره

    کاربران اشتراک دار

    محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
    کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
    استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
    0