شب ضجّه های مادرانم را شنیدی؟
مرد و زن این خانه را در درد دیدی؟
وقتی که یک اسطوره در آوار جان داد
تهران! بگو اصلا خجالت هم کشیدی؟
تهران! بگو با مردهای من چه کردی
با جان پناه درد های من چه کردی؟
هی بد شدی، هی بد شدی چیزی نگفتم
از مرز طاقت رد شدی چیزی نگفتم
در ظلم از صد، صد شدی چیزی نگفتم
گنداب بیش از حد شدی چیزی نگفتم،
تهران! بگو با مردهای من چه کردی
با جان پناه درد های من چه کردی؟
یک روز گفتی دشمنم کردم حلالت
آتش زدی بر دامنم کردم حلالت
ویرانه کردی هر کجا آبادی ای بود
تهمت زدی گفتی منم کردم حلالت!
تهران! بگو با مردهای من چه کردی
با جان پناه درد های من چه کردی؟
گفتی به من خار و خسم! گفتم که بگذر
گفتی حقیرم بی کسم گفتم که بگذر
با کینه ی قلب سیاهت زنده ماندی
خوردی به جان من قسم گفتم که بگذر
تهران بگو با مردهای من چه کردی
با جان پناه درد های من چه کردی؟
دیشب شنیدم تکیه گاهم را شکستی!
راهی اگر میشد تسلّا داد بستی
لا یعقلی؟ دیوانه ای؟ یا اینکه مستی؟
تو قتلِگاهی یا ابر شهری ؟ چه هستی؟
تهران بگو با مردهای من چه کردی
با جان پناه درد های من چه کردی؟
باور بکن جز من برایت یاوری نیست
جز فکر آبادانی تو در سری نیست
باور بکن باید مرا از خود بدانی
جز همدلی با من که راه دیگری نیست
تهران بگو با مردهای من چه کردی
با جان پناه درد های من چه کردی؟
تهران بیا یک بار هم مال خودم باش
آن شهر خوبی که در آن زاده شدم باش
تهران بیا از این خشونت دست بردار
یک لحظه فکر چاره بر هر دود و دم باش
تهران بگو با مردهای من چه کردی
با جان پناه درد های من چه کردی؟
نگذار دیگر آتش نفرت بماند !
خاکسترش من را به نابودی کشاند ،
آتش نشانها را نباید بی سبب کشت
آتش نشان باید فقط آتش نشاند !
تهران بگو با مردهای من چه کردی
با جان پناه درد های من چه کردی؟
#مریم_صفری
درود بانو
بسیارزیبا بود
درکانال سایت ناب هم قرارش می دم