آرش کمانت را زمین بگذار ،قدر مساحت را نمی دانند
جان می دهی در مرز آزادی،حرمت به ساحت را نمی دانند
آرش کمانت را زمین بگذار، اینان شجاعت را نمی بینند
در کشور ادیان تکمیلی، اصلا قیامت را نمی بینند
جان را نهادی بر کمان اما، هرگز نگو آن را رها کردی
باید بمانی در دیار درد ، باید به این ویرانه برگردی
از کوه بالا می روی اما، من این شجاعت را نمی خواهم
بگذر از این بی من سفر کردن، من این حمایت را نمی خواهم
آرش کمانت را زمین بگذار ، کو سرزمینی که نشان دادی؟
یک سرزمین سرد اشغالیست، مرزی که بر حفظش تو جان دادی؛
چیزی بگو دلتنگ آهنگی، هستم که از نای تو بر خیزد
دادی به گلرخ اضطرابی که، بی حکم چشمت برنمی خیزد
جایی نرو کنعان همین پهلوست، اینجا برابر هم برابر نیست!
مردم همه دنبال چاهند و گویی کسی با کس برادر نیست؛
فریاد کن چیزی بگو اینها.. شرم ملامت را نمی فهمند!
ساکت شوی یعنی نفهمیدی مفهوم طاقت را نمی فهمند!!
آرش کمانت را زمین بگذار، باید بمانی بعد فصل سرد
باید بمانی سبز و پابرجا، آرش قسم بر باورت برگرد!
#مریم_صفری