سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

اعضای آنلاین

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

پنجشنبه 20 ارديبهشت 1403
    2 ذو القعدة 1445
      Thursday 9 May 2024
        به سکوی پرتاب شهرت و افتخار ،نجابت و اقتدار ... سایت ادبی شعرناب خوش آمدید مقدمتان گلباران🌹🌹

        پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت

        دو یاقوت

        شعری از

        مهدی زاهدی (م مهرپرور)

        از دفتر شعرناب نوع شعر نیمائی

        ارسال شده در تاریخ يکشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۴ ۲۳:۱۰ شماره ثبت ۴۲۷۶۵
          بازدید : ۳۵۸   |    نظرات : ۲۱

        رنگ شــعــر
        رنگ زمینه
        دفاتر شعر مهدی زاهدی (م مهرپرور)

        آدمی را به دو چیز آید
        گر آن دو چیز نباشد وی را به آدمی ننامند
        شکر گویی و راست گویی
        . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 
        گر خواهی در زمین عزیز شوی 
        شکر نعمت گویی
        چه زیباست شکر نعمتی که تو آن را از ته دل گویی
        گر خصلت در آن نباشد چه بهتر که ان را نگویی
        شکر آن نیست که بر زبان گویی
        شکر آن است که از ته جان گویی
        گر شکر کنی، در راه خدایی
        راهی که درش نور است و زلالی
        شکر بر زبان گوی که زبان خوب تو گوید
        در روزی که تو تنهایی و جدایی
        . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 
        راست گویی و دروغ تفاوتی است میان آدمیان و آدمیان
        ببین فرقش چه است، از تازیان تا آشیان
        آگاه باش
        پارسا باش
        دروغ مگوی
        یاوه مگوی
        تا زندگی کنی، شاهی کنی
        عزتمندی بی شک، پیروز و سربلندی
        دروغ مگوی تا که مجبور شوی
        در راه حق باشد، جانی را نجات دهد
        که تو خواهی در دروغ راستگویی
        دروغی در راه راستی.
        میم زا
        . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
        ۲
        اشتراک گذاری این شعر

        نقدها و نظرات
        تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.


        ارسال پیام خصوصی

        نقد و آموزش

        نظرات

        مشاعره

        کاربران اشتراک دار

        محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
        کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
        استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
        0