سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

اعضای آنلاین

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

پنجشنبه 9 فروردين 1403
    19 رمضان 1445
    • ضربت خوردن حضرت علي عليه السلام، 40 هـ ق
    Thursday 28 Mar 2024
      به سکوی پرتاب شهرت و افتخار ،نجابت و اقتدار ... سایت ادبی شعرناب خوش آمدید مقدمتان گلباران🌹🌹

      پنجشنبه ۹ فروردين

      قاصد جهل

      شعری از

      ادریس علیزاده

      از دفتر ایسام نوع شعر غزل

      ارسال شده در تاریخ دوشنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ ۰۰:۵۷ شماره ثبت ۱۰۷۴۶۸
        بازدید : ۲۱۲   |    نظرات : ۷

      رنگ شــعــر
      رنگ زمینه
      دفاتر شعر ادریس علیزاده
      آخرین اشعار ناب ادریس علیزاده

      قاصد مرگ و تباهی از تبار یک جنون
      باطنش ننگ که دنیای مقابلش سکون

      لاف نا داشته اش تغییر شکل هذیان
      در اسارت ساخته خاک اهورایی کنون

      شد غنیمت، ثروت ما زور در چنگال او
      مسند سیراب گشته از جوان غرق خون

      رهروان در رقابت از سر بد کینه گی
      مثل خون آشام های عصر تاریک برون

      سفره خالی بدون نان ولی یاغی گری
      کار ترویج خشونت روی باد بر فزون

      غاصب جان ها و تزویرش فریب مردمی
      حاکم منفور با رای بدون چند و چون

      ظاهر چون یک درخت بی بر و باری فقط
      ریشه‌ی گسترده به تخریب رهنمون 
       
      سروده شده توسط علیزاده دی ماه ۱۴۰۰ 
      ۲
      اشتراک گذاری این شعر

      نقدها و نظرات
      مهرداد عزیزیان
      سه شنبه ۲۶ بهمن ۱۴۰۰ ۱۷:۰۷
      عرض ادب
      در برخی مصرع ها نیاز به ترمیم وزن حس میشود مانند مصرع ۲و۳ و مصرع آخر
      در مورد روایت اما ، مسیر عدالت را پیش گرفتن ماندگاری آثار را بیشتر میکند
      موفق باشید 🙏🌺
      ادریس علیزاده
      ادریس علیزاده
      چهارشنبه ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ ۲۱:۴۷
      درود دوست گرانمایه و استادم
      ممنونم و عاجزانه سپاس می گویم از نقد شما و به گوش میسپارم که به هوش برای اصلاح خویشتن در اثر
      ارسال پاسخ
      مسعود آزادبخت
      سه شنبه ۲۶ بهمن ۱۴۰۰ ۱۹:۳۴
      سلام و احترام
      روزتان مبارک
      زیبا بود و اشاراتش مستقیم بود
      خندانک خندانک خندانک
      ادریس علیزاده
      ادریس علیزاده
      چهارشنبه ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ ۲۱:۴۵
      درود بشما
      هدف هم جز این نیست باید گفت و یادآوری کرد از تاوان هر گناه و ظلمی باید ترسید . طبیعت ترازوی دقیقیست
      ارسال پاسخ
      تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.


      (متن های کوتاه و غیر مرتبط با نقد، با صلاحدید مدیران حذف خواهند شد)
      ارسال پیام خصوصی

      نقد و آموزش

      نظرات

      مشاعره

      کاربران اشتراک دار

      محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
      کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
      استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
      0