سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

اعضای آنلاین

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

جمعه 10 فروردين 1403
  • همه پرسي تغيير نظام شاهنشاهي به نظام جمهوري اسلامي ايران، 1358 هـ‌.ش
20 رمضان 1445
  • شب قدر
Friday 29 Mar 2024
    به سکوی پرتاب شهرت و افتخار ،نجابت و اقتدار ... سایت ادبی شعرناب خوش آمدید مقدمتان گلباران🌹🌹

    جمعه ۱۰ فروردين

    لهجه ی مرگ

    شعری از

    از دفتر دوگانی ها (مثنوی) نوع شعر مثنوی

    ارسال شده در تاریخ سه شنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ ۱۳:۲۶ شماره ثبت ۸۶۰۹۶
      بازدید : ۵۹۹   |    نظرات : ۶

    رنگ شــعــر
    رنگ زمینه
    دفاتر شعر

    این غزل ها اسید می سازند
    واژه را نا امیـد می سازند
    واژه ها خانمان براندازند
    شب به شب در قمار می بازند
    من پر از حس نا هماهنگم
    مثل مخروبه ای پس از جنگم
    بغض قبل از شروع بارانم
    ترڪشِ بغــضِ بعـدِ آبانـم
    درد  دارد سکوتِ افڪارم
    درد دارد صدای خودکارم
    بغـض  را در گلـوم  می بنـدم
    بغض را میخورم،،، وَ میخندم
    شکلِ یک شعرِ غرقِ عصیانم
    انقلاب حـــروفِ طغیــانـم
    مثلِ یک قهرمانِ پوشالی
    روبراه ، ایده آل و توخالی
    جزر و مدی همیشه در نوسان
    نوسانی همیشه در جــریان
    لای ابیات هرز و هرجایی
    یخ زدم در هجوم تنهایی
    نبـضِ شـریانِ عشق در مُشتم
    ماهِ اُردیــبعِـشـق را ڪُشتـم
    انجمادی نهفته در آهــم
    من هم از نسلِ سردِ دیماهم
    مـن برای خـودِ خـودآزارم
    دردسر پشتِ دردسر دارم
    کو دلیل و بهانه ی ماندن؟
    بـوی دنیـای زیر پیــراهن؟
    دزدکی زنده مانده ام انگار
    لهجه ی مرگ دارد این اشعار
    محمد_نیک.روش
    ۶
    اشتراک گذاری این شعر

    نقدها و نظرات
    عباسعلی استکی(چشمه)
    چهارشنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ ۱۹:۲۴
    نومید و زیبا بود
    خندانک
    چهارشنبه ۴ تير ۱۳۹۹ ۱۴:۴۴
    زیبانگاهید
    خیر مقدم
    جناب استاد چشمه
    ارسال پاسخ
    محمد باقر انصاری دزفولی
    چهارشنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ ۱۰:۰۶
    بداهه ای تقدیم شما
    شعر وسخن را کردی بیان
    ا ی شاعر شیرین زبان
    خندانک خندانک خندانک خندانک
    چهارشنبه ۴ تير ۱۳۹۹ ۱۴:۴۵
    سپاسمندم
    بداهه ی زیبایی بود
    پاینده باشید
    ارسال پاسخ
    فریبا غضنفری  (آرام)
    چهارشنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ ۱۶:۲۲
    ترڪشِ بغــضِ بعـدِ آبانـم👍
    اریبعشق👌


    درودتان زیباست 🌹🌹🌹
    چهارشنبه ۴ تير ۱۳۹۹ ۱۴:۴۵
    ممنون از دقت نظرتون بانوی ادیب
    و اهل قلم.
    زنده باشید
    ارسال پاسخ
    تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.


    (متن های کوتاه و غیر مرتبط با نقد، با صلاحدید مدیران حذف خواهند شد)
    ارسال پیام خصوصی

    نقد و آموزش

    نظرات

    مشاعره

    کاربران اشتراک دار

    محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
    کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
    استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
    0