سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

اعضای آنلاین

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

شنبه 1 ارديبهشت 1403
  • روز بزرگداشت سعدي
12 شوال 1445
    Saturday 20 Apr 2024
      به سکوی پرتاب شهرت و افتخار ،نجابت و اقتدار ... سایت ادبی شعرناب خوش آمدید مقدمتان گلباران🌹🌹

      شنبه ۱ ارديبهشت

      رُز ژولیت

      شعری از

      سیده نسترن طالب زاده

      از دفتر "مِرلــــــــــــــــــــــوهای کاغذی" نوع شعر سپید

      ارسال شده در تاریخ يکشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ ۰۰:۵۰ شماره ثبت ۷۶۱۹۰
        بازدید : ۸۸۲   |    نظرات : ۱

      رنگ شــعــر
      رنگ زمینه
      آخرین اشعار ناب سیده نسترن طالب زاده



      آرام و دور است
      قله های مه آلود چشمانت..
      زیر آسمان کهنه ی وهن، 

       عصیان نازکانه ی  این  غزاله ی زخمی را
      در آغوش بگیر
      به سرمنشا سپیتای جهان نگاه کن! 
      جُز من زن دیگری نیست
      پرنده ی دیگری 
      پری دیگری 
      من،  آخرین معشوقه ی بیپایان  تو ام

      غنچه ی فراسرخ  رُز
       در شرابه های مست یشمریز عشقه،
       میپیچد
      میپیچاند
      دستان گرم  تو را..

      و  نخواهند شنید، از الماس های روان
       تیغ های عریان تفرج نور ،
      بر وقار پلکهایم
      سوگواران کدام آیینند

      میبوسیم،
      به شرح گُداخته ی  آب و آئینه
       شعر سپید  پیشانی زمان ،بارور خواهد شد
       گاوباره های سبزناک کلمه
      عطر  کشکول  جنگلها  را
      به هجمه ی مواج آهوانه ی ابرگاهان خواهند سپرد،
      تا نیارامد
      آه

      خنده های مرصع شیرین
      در معبد بیتاب یالبرفی تنت،
      سیاهه ی گِلاره های کمانچه های شهید، در پیراهنت
      غلیظ ترین گریه ی بهانه ی خاک، در تب توست


      کوراب های ملازمت کفشهای جنون
      هنوز
      ، به لهجه ی تنفس نیلوفر می اندیشند
      و ساقه های یخ زده در جامهای حضور
      .
      .
      .

      که پوسته ی زیتونی خلیج طلایی نُت، در دریاست! 

       پرده ی باران به پنجره ها آویخته است
      به غمگینی قوها، امشب

       کدامین سحابی گمنام عاشقست
      ناله ی کدام صلیب در رگ شقایقهاست؟! 
      .
      .
      .

      و من شریعه ی فلات های گنگ  مشرقرا
      به حریق ارغوانی نافله ی کبود میپاشم

      طنین آتش پاییز در تب توست!

      طنین آتش پاییز در تب توست..
       
      امرداد1398
      ۵
      اشتراک گذاری این شعر

      نقد و آموزش

      نظرات

      مشاعره

      کاربران اشتراک دار

      محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
      کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
      استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
      0