سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

اعضای آنلاین

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

پنجشنبه 27 ارديبهشت 1403
  • روز ارتباطات و روابط عمومي
9 ذو القعدة 1445
    Thursday 16 May 2024
      به سکوی پرتاب شهرت و افتخار ،نجابت و اقتدار ... سایت ادبی شعرناب خوش آمدید مقدمتان گلباران🌹🌹

      پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت

      هر که نوشت و خط نزد

      شعری از

      اله یار خادمیان(صادق)

      از دفتر یاس نوع شعر غزل

      ارسال شده در تاریخ يکشنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۴ ۱۰:۳۹ شماره ثبت ۴۰۷۰۵
        بازدید : ۲۹۰   |    نظرات : ۳۰

      رنگ شــعــر
      رنگ زمینه
      دفاتر شعر اله یار خادمیان(صادق)

        هر که ز عشق بَر گرفت ،  محو  و عدم نمی شود
       بی ادب حرم شکن ،که  محترم نمی شود
       بر در  دوست سجده کن، مرد  بلند اقتدار
      قامت مرد، نزد هر ناسره خم نمی شود
       همسفرِ کبوترانِ  زنده دل مگر شوی
      جغد و کلاغ و شب پره مرغ حرم نمی شود
        شیر و شغال  و  همسری ؟ باور ابلهانه است
       گربه ی مست با صدا  شیر دژم نمی شود
       چنگ به ماه   می زند از سر غیرتش پلنگ
      یوز اگر گرسنه شد  دزد کلم نمی شود
       هر   نفسی سلیم  نیست ای پسر  شکسته دست
       کهنه گدای دور ه گرد اهل کرم نمی شود
      زنده به موج  می زند تا بدهد به مرده جان
       مرده ز ترس زلزله   وارد بم نمی شود
      ای نفس حیات  کش ،این همه نقش غم مزن
       در دل  حق پذیر  ما ، غصه  ورم نمی شود
      تا نروی به جنگ خود فتنه نمی شود خزان
       گر بکُشی جرقّه را  دود علم نمی شود
      قاطی هم نمی شود روغن وآبِ  بی دغل
      کفر و نفاق ، بی جهت  جمع به هم نمی شود
      نیست فضای موعظه  ظلم زحد  گذشته را
      تا نبری به تیغ دست ، رفع ِستم نمی شود
      گربه ی حیله میدرد سینه ی شیر خواب  را
       دوست  زدست  دشمنش کشته ی سم نمی
       ای نفس غزل سرا  بگو  به غیر و آشنا
       اهل  ریاضت  رسا گنده شکم نمی شود
       نقش کشید و پاره کرد هر که به نَقش شهره شد
       هر که نوشت و خط نزد مرد قلم نمی شود
      ۶
      اشتراک گذاری این شعر

      نقدها و نظرات
      تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.


      ارسال پیام خصوصی

      نقد و آموزش

      نظرات

      مشاعره

      کاربران اشتراک دار

      محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
      کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
      استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
      0