سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

اعضای آنلاین

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

دوشنبه 10 ارديبهشت 1403
  • روز ملي خليج فارس
  • آغاز عمليات بيت المقدس، 1361 هـ‌.ش
21 شوال 1445
  • فتح اندلس به دست مسلمانان، 92 هـ ق
Monday 29 Apr 2024
    به سکوی پرتاب شهرت و افتخار ،نجابت و اقتدار ... سایت ادبی شعرناب خوش آمدید مقدمتان گلباران🌹🌹

    دوشنبه ۱۰ ارديبهشت

    زندگی در اکنون جاری است

    شعری از

    احمد پناهنده

    از دفتر نغمه ی دل نوع شعر سپید

    ارسال شده در تاریخ يکشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۴ ۰۵:۴۴ شماره ثبت ۳۷۴۲۰
      بازدید : ۳۹۶   |    نظرات : ۱۵

    رنگ شــعــر
    رنگ زمینه
    دفاتر شعر احمد پناهنده


    زندگی در اکنون جاری است

    همیشه
    نگاهم به جلو می چرخد
    اکنون را نفس می کشم
    و لحظه را عاشقم
    زیرا
    تا وقتی هستم
    در لحظه هستم
    و این لحظات است
    که زنده بودنم را معنا می بخشند
    آنچه گذشت
    دست نیافتنی است
    آنچه نیامده است
    از دستمان کوتاه است
    پس می ماند اکنون
    یعنی همین لحظه
    که هیچگاه کهنه نمی گردد
    و خوشا آنان
    که قدر ِ لحظات را می دانند
    و زنده بودن را
    زندگی می کنند

    احمد پناهنده ( الف. لبخند لنگرودی)

    * این شعر با نگاه علم فیزیک ِ کوانتم و حساب احتمالات سروده شده است.
    زیرا در علم فیزیک کوانتم، ذرات هیچگاه مکان ثابتی ندارند.
    اما با علم احتمالات و معادله شرودینگر می توان بطور احتمالی در یک لحظه بسیار کوتاه که از تصور خارج است، ذره را در مکانی ثابت و ایستاده فرض کرد و در یک حرکت دورانی، موجی و خطی موقعیت ماده را محاسبه کنند.
    فراموش نکنیم که با همه ی این محاسبات دقیق هنوز در احتمالات هستیم.
    یعنی می تواند ذره ای را که ما طبق معادله ی شرودینگر محاسبه کردیم، همانجا نباشد.
    من اسمش را گذاشتم لحظه و این شعر ِ در لحظه ی کنون بودن را عاشقم، سروده ام.
     
    ۸
    اشتراک گذاری این شعر

    نقدها و نظرات
    تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.


    (متن های کوتاه و غیر مرتبط با نقد، با صلاحدید مدیران حذف خواهند شد)
    ارسال پیام خصوصی

    نقد و آموزش

    نظرات

    مشاعره

    کاربران اشتراک دار

    محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
    کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
    استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
    0