سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

اعضای آنلاین

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

چهارشنبه 26 ارديبهشت 1403
    8 ذو القعدة 1445
      Wednesday 15 May 2024
        به سکوی پرتاب شهرت و افتخار ،نجابت و اقتدار ... سایت ادبی شعرناب خوش آمدید مقدمتان گلباران🌹🌹

        چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت

        مال باخته

        شعری از

        سهیل اروندی

        از دفتر مثنوی نوع شعر مثنوی

        ارسال شده در تاریخ شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ ۱۷:۴۹ شماره ثبت ۳۵۳۷۰
          بازدید : ۱۶۱۷   |    نظرات : ۴۰

        رنگ شــعــر
        رنگ زمینه
        آخرین اشعار ناب سهیل اروندی

        مالباخته
        ............
        زمستانی بود سراسر برف، پر سوز و سرما
        گدا کش بود و بینوایی نبود از سوز و سرما
        شبی بحر خرید نان ز کویی گذر کردم
        کلاهم در سر، سر در پالتو کرده بودم ز سرما

        زمینم یخ زده و پاها می رفت ،ناتوان
        پاهایم کرخت بود و د ستها انچنان
        ز گوشم خرد اوایی محزون ، ناله ای نامفهوم
         نگاه کردم اطراف ، جز خرابه ای چیزی ندیدم

         ز سختی برف ویخ را سمت ناله گذر کردم
         هق هقی بود و اهی ، نفرینی در پی شنیدم
         جلو تر رفتم و از روزنه ای داخل خرابه دیدم
         پیرمردی بود پتویی بر سر ، اتشی افروخته دیدم

         سلامی گفتم باب ورود یا الله گفتم
        جوابم داد پیرمرد و گفت علیکم
        داخل رفتم و دست در دست ، کنار اتش نشستیم
        گفتما ای پدر جان گذر می کردم اهی شنیدم

        گفتا پسرم هر چه شنیدی ، بود درد دلم
         چه ها دارد دلم از نامرادی های بچه هام
        اگاهی ای خداوندا جوانی را گذر کردم
         ها چه رنجها گذر کردم ، برای بچه هام

        خدایا تو اگاهی ،دارائی ها همه دادم
        خدا یا تو اگاهی ،نامشان کردم ، همه نامم
         گفتا عنان مالم به کسانی دادم ،که نباید می دادم
        کسانی که پسرم بودند، نا محرم مالم

         

        سهیل اروندی/12/1/88
         
        حلول سال نو را به همه عزیزان و دوستان شعر ناب تبریک عرض می کنم
        ۷
        اشتراک گذاری این شعر

        نقدها و نظرات
        تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.


        (متن های کوتاه و غیر مرتبط با نقد، با صلاحدید مدیران حذف خواهند شد)
        ارسال پیام خصوصی

        نقد و آموزش

        نظرات

        مشاعره

        کاربران اشتراک دار

        محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
        کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
        استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
        0