سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

اعضای آنلاین

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

سه شنبه 11 ارديبهشت 1403
    22 شوال 1445
      Tuesday 30 Apr 2024
        به سکوی پرتاب شهرت و افتخار ،نجابت و اقتدار ... سایت ادبی شعرناب خوش آمدید مقدمتان گلباران🌹🌹

        سه شنبه ۱۱ ارديبهشت

        رسم برادرکُشی

        شعری از

        فاطمه اصفهانیان امیری ( فریماه )

        از دفتر شعرناب نوع شعر سپید

        ارسال شده در تاریخ دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۳ ۰۱:۴۱ شماره ثبت ۳۳۷۷۷
          بازدید : ۴۹۸   |    نظرات : ۳۷

        رنگ شــعــر
        رنگ زمینه
        دفاتر شعر فاطمه اصفهانیان امیری ( فریماه )
        آخرین اشعار ناب فاطمه اصفهانیان امیری ( فریماه )

        می سوزد !
        می سوزد جایِ حرف هایی که دوش ،
        وقتِ خداحافظی گفتی و رفتی ...
        ستیغِ آفتاب می کوید بر دلِ دشت ،
        و قلبِ کویر 
        به یاد می آورد بی رحمی هایِ خورشید را ...
        دیگر دلی نمانده است خوبِ من ،
        که در آن گیاهی بروید ...
        چه حرفِ خنده داری !
        رویشِ گیاه در دلِ کویر ...
        هنوز برادرهایِ خونیِ این قوم 
        کمر به قتلِ هم نَبسته بودند ؛
        تو که می روی
        رسمِ برادر کُشی را زنده می کنی ...
        صیقل داده ای 
        شمشیری را که هزاران سال پیش  ، هابیل از کمر کشید ...
        چه فرقی دارد 
        پا رویِ دلی بگذاری که تنها به تو امید بسته بود
        و یا برادری را بکشی ؟!
        تو که رفتی 
        این قبیله ، کفن هایِ سرخ می پوشند ...
        آه ای بانوانِ سیاه چهره و سیاه پوشِ من !
        که در لابلایِ خطوطِ این شعرها ،
        مدفون شدید ...
        و صدایِ شیپوری که در دلِ عزایِ این کوه شنیده می شود ،
        یاور کنی یا نه ؛ او رفته است
        و دست خطی نیست
        و نامه ای 
        و نه حتی صدایی 
        که برگشتنش را مژده بدهد ...
        او رفته است 
        و کلاغ های بد خبر ،
        شیوه ی برادر کشی این قوم را نوید می دهند ...
        خدا به خیر کند !
        ۱۱
        اشتراک گذاری این شعر

        نقدها و نظرات
        تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.


        (متن های کوتاه و غیر مرتبط با نقد، با صلاحدید مدیران حذف خواهند شد)
        ارسال پیام خصوصی

        نقد و آموزش

        نظرات

        مشاعره

        کاربران اشتراک دار

        محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
        کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
        استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
        0