سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

اعضای آنلاین

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

شنبه 15 ارديبهشت 1403
  • روز بزرگداشت شيخ صدوق
26 شوال 1445
    Saturday 4 May 2024
      به سکوی پرتاب شهرت و افتخار ،نجابت و اقتدار ... سایت ادبی شعرناب خوش آمدید مقدمتان گلباران🌹🌹

      شنبه ۱۵ ارديبهشت

      یا غافرالذنوب ...

      شعری از

      محمدمهدي ناصري

      از دفتر يك غزل مهمان من باش نوع شعر ترکیب بند

      ارسال شده در تاریخ جمعه ۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ ۰۸:۵۱ شماره ثبت ۸۴۵۰۷
        بازدید : ۳۶۹   |    نظرات : ۲

      رنگ شــعــر
      رنگ زمینه
      دفاتر شعر محمدمهدي ناصري

       
      دنیای آدما ، دنیای رنگهاست 
      افسون شیشه ها ، پرخاش سنگهاست
      در کوچه باد نیست ، در کوچه یاد نیست
      چنگ و چغانه نیست ، تبلیغ جنگهاست
      بوئی اگر که خاست ، از کوی و برزنی 
      بوی طعام نیست ، تصدیع  بنگهاست
       گندید عدل و داد ، از بی عدالتی
       سنگی اگر که هست ،  بر پای لنگ هاست
       دیوارهای باغ ، تا آسمان رسید
      تاب بنفشه را ، دیگر کسی ندید
      گاهی نکوهش و ، گاهی ستایشیم
      گاهی گریز و درد ، گاهی گرایشیم
      حرف چه می زنیم ، حرف که می زنیم
       وقت حدیث نفس ، تنها نمایشیم 
      در حال جستجو ، در جستجوی حال
      در ذهن خسته مان ، درحال زایشیم
      وقتی که پیشکش ، عشق و صداقت است
      در زعم هر کسی ، اوج نیایشیم 
      ما مست بی دلیل ، ما بی دلیل مست 
      یا غافرالذنوب ، این است آنچه هست
      در حال جستجو ، در جستجوی حال
      در حال خلسه و ، در خلسه  اتصال
      هی پرسه ، پرسه ، پر ... ، در کوچه موچه ها
      با جوجه موجه ها ، سرگرم قیل و قال
      برگستوان به بر ، بستند حرزها
      در جنگ با هژبر ؟ ، یا جنگ با شغال ؟ 
      این پیر_کاله ها ، دیدند خلق را 
       با چشم ظاهر و ، با آرزوی کال

      محمدمهدی ناصری
      ۲
      اشتراک گذاری این شعر

      نقدها و نظرات
      عباسعلی استکی(چشمه)
      شنبه ۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ ۲۲:۱۱
      بسیار زیبا و مبین مشکلات جامعه بود خندانک
      محمد باقر انصاری دزفولی
      شنبه ۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ ۰۹:۵۴
      خندانک خندانک خندانک
      واقعا دلنشین است
      لذت بردم
      دستمريزاد
      در پناه حق
      درود درود شاعر گرامی
      خندانک خندانک خندانک خندانک
      تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.


      ارسال پیام خصوصی

      نقد و آموزش

      نظرات

      مشاعره

      کاربران اشتراک دار

      محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
      کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
      استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
      0