سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

اعضای آنلاین

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

يکشنبه 27 خرداد 1403
  • روزجهاد كشاورزي (تشكيل جهادسازندگي به فرمان حضرت امام خميني -ره-)، 1358 هـ ش
10 ذو الحجة 1445
  • عيد سعيد قربان
Sunday 16 Jun 2024
    مقام معظم رهبری سید علی خامنه ای و انقلاب مردمی و جمهوری اسلامی ایران خظ قرمز ماست. اری اینجاسایت ادبی شعرناب است مقدمتان گلباران..

    يکشنبه ۲۷ خرداد

    دیار خراسانی

    شعری از

    مهرداد بهار

    از دفتر کلاسیک نوع شعر

    ارسال شده در تاریخ سه شنبه ۲۷ دی ۱۳۹۰ ۱۸:۳۴ شماره ثبت ۵۰۲۳
      بازدید : ۹۲۷   |    نظرات : ۸

    رنگ شــعــر
    رنگ زمینه
    دفاتر شعر مهرداد بهار

    من آن درویش مسکینم ؛ که قلبم پاک و عرفانیست

    منم ؛ فرز ند مـولانـا کـه بلـخی و خـراســـانیسـت

    منــم فرزند حــافظ، از دیارمــولـــوی باشـــم .
    منم در چهره خندان و به دل صد غصه زندانیست.

    نظـــر بازی مــرام من ؛ ازینــم والــه و حیران
    دلـم سـر شـار از عشقست و وجودم عشق نورانیست

    لبــاسم سرخ و میگون است .زخونم من وضو گیرم
    نماز عشق می خوانم ؛ که دینــم مهـــر افشانی ست.

    به رؤیــا دیدمـت بودی ؛ در آغـوشـم تمــام شـب
    که عشقی پاک می باشد هرآن عشقیکه ربانیست .

    به لبهــایم سـکوتی بود و چـون گلبرگ سرخین است
    زلب هـــای انـاریـنـم که مشغــول غزلخوانیست .

    ولی طبعـم در عصیان ا ست ؛ مثال باد و طوفان است
    به دل عشق علی دارم و قلبم پاک و ربانیست .

    مـرا ایـن طبــــع طــوفانی به رقص آرد سر اندرپا
    به شعــرودرسمــا رقصد چو درویش سلیمانیست .

    گلـیـــم پـاره ای فـرشـم ؛ وسـقـفم آسمان باشد
    همیـن سـقف مــدور را که چون نیروی کیهانیست .

    غـــذایم تکـــه ای نانی است و همـراه شراب عشق
    که در هو زنده میگردد ؛که جز او، هر کسی فانیست.

    گلــویم پـر عـلی باشــد ؛ زبـانم گر رسا گردد.
    علی گویم ؛ علی بارد ؛ علی شــرط فـراوانیست.

    اگر نامم بهار است و به دل عشق علی دارم
    وجودم مهر مولا و طریقم رسم انسانیست

    با احترام کوچک
    مهرداد بهار
    ۰
    اشتراک گذاری این شعر

    نقدها و نظرات
    تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.


    (متن های کوتاه و غیر مرتبط با نقد، با صلاحدید مدیران حذف خواهند شد)
    ارسال پیام خصوصی

    نقد و آموزش

    نظرات

    مشاعره

    کاربران اشتراک دار

    محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
    کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
    استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
    0