سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

اعضای آنلاین

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

جمعه 31 فروردين 1403
    11 شوال 1445
      Friday 19 Apr 2024
        به سکوی پرتاب شهرت و افتخار ،نجابت و اقتدار ... سایت ادبی شعرناب خوش آمدید مقدمتان گلباران🌹🌹

        جمعه ۳۱ فروردين

        شیر ژیان

        شعری از

        جعفر جمشیدیان تهرانی

        از دفتر شعرناب نوع شعر منظومه

        ارسال شده در تاریخ جمعه ۱ اسفند ۱۳۹۳ ۱۱:۲۸ شماره ثبت ۳۴۶۷۹
          بازدید : ۱۵۸۲   |    نظرات : ۲۴

        رنگ شــعــر
        رنگ زمینه
        دفاتر شعر جعفر جمشیدیان تهرانی
        آخرین اشعار ناب جعفر جمشیدیان تهرانی

        شیر ژیان

        واشو زهم چو غنچه بهاری
        چشمان مکن دو چشمه آب جاری

        گل شو فشان تو عطر خود به بستان
        خود را مکن اسیر تیغ و خاری

        پرواز کن به گلسِتان پر گل
        بیرون شو از قفس مشو قناری

        با اسب سرکشی بزن به صحرا
        نی ده به این و آن بسی سواری

        دانم که آتشی نهفته در دل
        از روزگار سخت تیره داری

        سر را چرا نهاده ای به زانو
        بر سر زنی چرا کنی تو زاری

        این چرخ تیره زاری کی شناسد
        ناخوانده رودکی چکامه کاری

        مُستی مکن ز دست چرخ گردون
        مَستی مکن ز باده خماری

        سخت ار بگیری سخت بر تو گیرد
        دنیای دون استاد نابکاری

        خوش آیدش چو رنج تو ببیند
        جانت بگیرد عاقبت به خواری

        کردی چرا تو طعمه خود چنین وار
        بر خیز هان عقاب شو شکاری

        شیر زیان بشو میان جنگل
        پنهان مشو به اندرون غاری

        سر کن به آسمان پاک روشن
        سر را چرا به زانو میگذاری

        رو تا به کهکشان به نزد خورشید
        نوری بگیر از آن به یادگاری

         
        ۵
        اشتراک گذاری این شعر

        نقدها و نظرات
        تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.


        (متن های کوتاه و غیر مرتبط با نقد، با صلاحدید مدیران حذف خواهند شد)
        ارسال پیام خصوصی

        نقد و آموزش

        نظرات

        مشاعره

        کاربران اشتراک دار

        محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
        کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
        استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
        0