سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

اعضای آنلاین

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

شنبه 15 ارديبهشت 1403
  • روز بزرگداشت شيخ صدوق
26 شوال 1445
    Saturday 4 May 2024
      به سکوی پرتاب شهرت و افتخار ،نجابت و اقتدار ... سایت ادبی شعرناب خوش آمدید مقدمتان گلباران🌹🌹

      شنبه ۱۵ ارديبهشت

      انسانيت

      شعری از

      حميد شایگان

      از دفتر نا خواسته ها نوع شعر

      ارسال شده در تاریخ يکشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۰ ۰۸:۱۰ شماره ثبت ۲۸۲۱
        بازدید : ۳۶۲۵   |    نظرات : ۶

      رنگ شــعــر
      رنگ زمینه
      دفاتر شعر حميد شایگان

      ان قدیما شهر خوبی داشتیم

      مردمان مهربانی داشتیم

      كوچه هایش خاكی اما با صفا

      بوی عطرش جاری از خیل وفا

      رونق و روزی محیا می شود

      لطف ایزد تا ثریا می شود

      یاری و غمخواری از بهر دگر

      از عروسی تا عزا كار دگر

      موج یك رنگی و نیكی را ببین

      این همه عشق و محبت را ببین

      هر كه را در سختی و رنج و بلاست

      قوم و ان همسایه اش را زین جفاست

      با تلاش بی نظیر و كار سخت

      تا كند باز این گره از كار سخت

      روزگاران چون گذشت ان شهر نیك

      رنگ و رخسارش پرید از كار نیك

      ظاهرش اباد و رنگارنگ شد

      زین درون اماج صد نیرنگ شد

      مردمانی یاور و همراه هم

      برببستند با ستیزه راه هم

      دوری از انسانیت هر روزشان

      حرص و آز و بندگی هر شو مشان

      جنگل و قانون ان را تابعند

      ارزش انسانیت را غا فلند

      ان كدامین جانور پستی كند

      چون تو حیوان دو پا خواری كند

      بار دیگر عقل خود را ساز كن

      با ره انسانیت اغاز كن

      شهر خود اباد كن با لطف خویش

      چون گذشته موهبتها را به پیش

      ۰
      اشتراک گذاری این شعر
      ۱ شاعر این شعر را خوانده اند

      Guest

      نقدها و نظرات
      تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.


      (متن های کوتاه و غیر مرتبط با نقد، با صلاحدید مدیران حذف خواهند شد)
      ارسال پیام خصوصی

      نقد و آموزش

      نظرات

      مشاعره

      کاربران اشتراک دار

      محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
      کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
      استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
      0