سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

اعضای آنلاین

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

چهارشنبه 26 ارديبهشت 1403
    8 ذو القعدة 1445
      Wednesday 15 May 2024
        به سکوی پرتاب شهرت و افتخار ،نجابت و اقتدار ... سایت ادبی شعرناب خوش آمدید مقدمتان گلباران🌹🌹

        چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت

        در غربت

        شعری از

        مبین پرویزی

        از دفتر دفتر اشعار نوع شعر غزل

        ارسال شده در تاریخ جمعه ۷ مهر ۱۴۰۲ ۰۱:۳۷ شماره ثبت ۱۲۴۱۲۷
          بازدید : ۹۷   |    نظرات : ۲

        رنگ شــعــر
        رنگ زمینه

        می‌نویسم غزلی از غم جان در غربت
        تا به دستت برسد فصل خزان در غربت
        مبدأش قلب غریبم که شکستی آن را
        مقصدش هم همه هر جای جهان در غربت
        تو وطن بود تنت حیف که در تبعیدم
        یک نفس عطر وطن چند ؟ گران در غربت ...
        آنقدر خوب تر از خوب تر از خوب تری
        ماه از ماه رخت شد نگران در غربت
        خواب دیدم که مرا باز به آغوش کشیــــ(دی)
        ناگهان قفل شد انگار زمان در غربت 
        °دوستت°... وای پریدم نگران از خوابم
        باز من ماندم و این بی خبران در غربت 
        °دارم°از سرخ زبانت سر سبزم نشنید
        داد بر باد مرا زخم زبان در غربت !
        شهر تبریز شدم عمق وجودم یخ زد
        بی تو شد «وای به حال دگران» در غربت ...
        - مبین پرویزی -

        پ ن۱ : در مصرع خواب دیدم که مرا باز به آغوش کشیــــ(دی) آمدن هجای دی بصورت اضافه آگاهانه و برای تحمیل حس کش آمدن و متوقف شدن زمان ( در مصرع بعد) به کار رفته است 
        پ ن ۲ : مصرع آخر تضمین از استاد شهریار است.
        ۱
        اشتراک گذاری این شعر

        نقدها و نظرات
        آذردخت شرقی(آذر دخت)
        يکشنبه ۹ مهر ۱۴۰۲ ۱۷:۲۶
        عرض ادب
        درود بر شما
        بسیار زیبا و ملموس بود
        موفق باشید و سلامت
        خندانک خندانک خندانک خندانک
        مروی(ضیغم)
        چهارشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۲ ۱۴:۵۷
        خندانک خندانک مضمون تازه و نوآوری های دلنشین داره.فقط پیشنهاد برادرانه اون یه موردی را هم که توضیح و توجیه داره بردارین چون شعر شما ماندگار خواهد بود و همیشه نیاز به توضیح نباشه. خندانک
        تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.


        ارسال پیام خصوصی

        نقد و آموزش

        نظرات

        مشاعره

        کاربران اشتراک دار

        محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
        کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
        استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
        0