سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

اعضای آنلاین

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

جمعه 10 فروردين 1403
  • همه پرسي تغيير نظام شاهنشاهي به نظام جمهوري اسلامي ايران، 1358 هـ‌.ش
20 رمضان 1445
  • شب قدر
Friday 29 Mar 2024
    به سکوی پرتاب شهرت و افتخار ،نجابت و اقتدار ... سایت ادبی شعرناب خوش آمدید مقدمتان گلباران🌹🌹

    جمعه ۱۰ فروردين

    چتر فیروزه

    شعری از

    سیده نسترن طالب زاده

    از دفتر آبی اثیری( کلاسیک) نوع شعر چهار پاره

    ارسال شده در تاریخ دوشنبه ۷ بهمن ۱۳۹۸ ۱۶:۰۶ شماره ثبت ۸۱۰۰۹
      بازدید : ۱۲۸۲   |    نظرات : ۰

    رنگ شــعــر
    رنگ زمینه
    آخرین اشعار ناب سیده نسترن طالب زاده

    ای نازک٘ آغوشت بنای چهلستونها
    زیباییَت بیتا ،دلت دریای آرام
    شرح عسل در چشمهایت میشکوفد
    ویرانم از تکرار این جام از پی جام

    ای ریشه های صوفیت ،رشک علفزار
    گلبرگهای فکرتت ،بر تارک ماه
    ای لحن پندارت نجیب وُ شیشه- آوا
    در بَندر تنهایی من ،خواه ناخواه


    ای مَرتع احساس ،ای مغرور غمگین
    ای تاجهای گوهرِ الماس٘ پیما
    ای چهارمضرابِ خدایانِ زمینی
    ای حجره های شیرگونِ قصرِ رؤیا


    ای خونِ آزادی میانِ پیکر شرق
    ای از ازل، در زخم شبها ،ایستاده
    ای زخمه ی غوغای ارواحِ گرامی
    ای پاک٘ جانِ مهربانِ کوهزاده


    پیراهنت، افسون میناکاریِ شهر
    با گوشوار لاژورد وُ کفشِ باران
    می آیی از گیلان مه اندودِ زیبا
    با چتری از فیروزه در صبح بهاران

    ای آشنا با اوج ،با نبض پَرنده
    ای برفزار پرشکوه ،ای عطر٘خانه
    ای رشحه های آتشین سوگواران
    ای جشنهایِ باستانِ جاودانه

    ای لحنِ شیرینت،نسیم ِ صبحگاهان
    تو زنده رود پرخروشِ آفتابی
    افسون شورانگیزیِ افسانه هایی
    تندیسی از نور وُ حریر ِدر حجابی


    ای اصفهانت میفشان و پرنگاره
    صد بوسه بر ابریشم دست تو بادا
    دامانِ مَریمواره ات سرشار ، مادر!
    مِهرت مدام وُ ماندگار وُ عشق٘ آسا...



    نوامبر 2019
    ۲۳
    اشتراک گذاری این شعر

    نقد و آموزش

    نظرات

    مشاعره

    کاربران اشتراک دار

    محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
    کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
    استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
    0