سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

اعضای آنلاین

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

پنجشنبه 9 فروردين 1403
    19 رمضان 1445
    • ضربت خوردن حضرت علي عليه السلام، 40 هـ ق
    Thursday 28 Mar 2024
      به سکوی پرتاب شهرت و افتخار ،نجابت و اقتدار ... سایت ادبی شعرناب خوش آمدید مقدمتان گلباران🌹🌹

      پنجشنبه ۹ فروردين

      آهنگهای نیگن

      شعری از

      سیده نسترن طالب زاده

      از دفتر "در محاق ئیل" نوع شعر سپید

      ارسال شده در تاریخ سه شنبه ۸ مرداد ۱۳۹۸ ۱۱:۵۲ شماره ثبت ۷۵۸۸۲
        بازدید : ۴۷۹   |    نظرات : ۰

      رنگ شــعــر
      رنگ زمینه
      آخرین اشعار ناب سیده نسترن طالب زاده

      مصطبه ی بلند کوهستانیم، پویش گم آبشارهاست
      و بارانها، پراشیدگان میعادگاه حزنند
      چنین، از نتهای تندیاز انگشتان تو میرویم
      خورشید خاوران!
      سیلان موجهای سیان مجلل،
      از رواق شرق..
      ساقه وار و سبز، نیلوفران وحشی پیچیده ام
      بر راشهای نو..
      ستاره ی شعری
      شبدیز طلسم ناگشوده ی ابر، در باله های کوچ
      از کهکشانهای گس شبانه ی آیینه، از تلمود
      شمع دیگری بجوی..
      تو آشیانه ی آرامش غزالانی، در رنگهای گرم
      معبد ستبر سلیمانیم!
      ای سنگهای کریمه!
      نگاه کن، که تلاقی آشوبنده ی بادها، چگونه رگهای لاژوردی دامان مرا،
      بیدریغ میخوانند...
      از تقدس آتش
      که تبانی سیاه اسلیمی گیسوان من وُ دستهای توست..
      شب هنگام
      آنگاه که
      طوفانهای تب،
      عطر تارهای کبود خزنده،  بر شانه های شهریورانه ی مرا میمویند!
      در سرایه ی سرد صوفیانه ام، از برفزار عدن،
      بی آغاز از تو میرویم
      در شورش شریطه ی خون
      که وحشیانه در من شراب میشوی
      ، در وسعت شکیبایی تمام آنانی که جُز منند،
      و غمگنانه، از مژگانم فرو میریزند..
      با قنوت رقتبارشان به قاموس حوا!! ؟
      از تو میرویم...

      ای فانوس موسمی اقیانوسهای عهد، در نیگون
      ای خلسه ی گرم جاودانه ی عشق
      ، در دیرهای بنفش کرانه ی نابلس،
      من با آواز از تو میرویم
      در نارنجستانهای گنگ آبیم،
      از دریچه های بسته بر اندام حقیقت که مومنانه به زیر بازوان شب به خواب میروند،
      از راهزنان بسیاری که نبض آویژه ی مریمانه ی مرا
      در عطش زیتونی شهر میپراکنند،
      شباهنگام تو را میرویم
      از باغهای معلق رُز
      صورتیفام و دور

      تو را!
      شولای عارفانه ی من!
      شعر و حال و شور
      شولان عارفانه ی این شعر وُ حال وُ شور...
      ۳
      اشتراک گذاری این شعر

      نقد و آموزش

      نظرات

      مشاعره

      کاربران اشتراک دار

      محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
      کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
      استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
      0