جمعه ۱۱ آبان
ابر شعری از مصطفی تخلص همره
از دفتر شعرناب نوع شعر غزل
ارسال شده در تاریخ دوشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ ۱۹:۲۴ شماره ثبت ۶۷۰۱۸
بازدید : ۴۳۴ | نظرات : ۱۱
|
دفاتر شعر مصطفی تخلص همره
آخرین اشعار ناب مصطفی تخلص همره
|
همچو ابری که به یک صاعقه محتاج شده است
دلم اشک است که بر چشم تو محتاج شده است
صخره ای بود دل و زیر نگاهت فرسود
دلم از بحر تو در حمله ی امواج شده است
قبل عشقت شاه بودم اعتباری داشتم
حال این مرد مثال شه بی تاج شده است
قبل چشمت حکم ها دل بود و من هم داشتم
حال اما دل من تک ورق خاج شده است
گریه می خواهد دل همره توانش نیست شد
همچو ابری که به یک صاعقه محتاج شده است
|
|
نقدها و نظرات
|
سلام مجدد
بزرگوار بحث توجه نیست . اکثر ابیات شعرتان از لحاظ عروضی و وزن بازبینی می باید که استاد استکی هم اشاره داشتند .
| |
|
سلام ویرایش کردم امیدوارم لذت ببرید | |
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
همچو ابری که به یک صاعقه محتاج شده
دلم اشک ست که بر چشم تو محتاج شده
صخره ای بود دلم زیر ِ نگاهت فرسود
این دل از بحرِ تو در حمله ی امواج شده
اعتبارم چو شَهان قبل تر از دیدنِ تو
حال این مَرد مِثالِ شه بی تاج شده
قبلِ چشمانِ تو هر حکم ز دل بود مَلَک
حال اما قلبم تک ورقِ خاج شده ...... (عالی)
گریه ها چیره به رُخ تاب و توان نیست دگر
همچو ابری که به یک صاعقه محتاج شده
عالی ست در استفاده از ابزار نرد و شطرنج و ورق ؛ غزلی دلنشین خواندم با تفکری ناب مرحبا زنده باشید
یاحق