سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

اعضای آنلاین

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

جمعه 10 فروردين 1403
  • همه پرسي تغيير نظام شاهنشاهي به نظام جمهوري اسلامي ايران، 1358 هـ‌.ش
20 رمضان 1445
  • شب قدر
Friday 29 Mar 2024
    به سکوی پرتاب شهرت و افتخار ،نجابت و اقتدار ... سایت ادبی شعرناب خوش آمدید مقدمتان گلباران🌹🌹

    جمعه ۱۰ فروردين

    سوسوز دنیز ( دریای تشنه )

    شعری از

    علی رحمانی ( درویش )

    از دفتر سرشک قلم نوع شعر دلنوشته

    ارسال شده در تاریخ يکشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۲ ۰۸:۳۸ شماره ثبت ۲۱۹۹۴
      بازدید : ۱۱۶۵   |    نظرات : ۳۴

    رنگ شــعــر
    رنگ زمینه
    دفاتر شعر علی رحمانی ( درویش )

    سوسوز دنیز

     

    دنیز یانیر سوسوزلوقدان آی هاوار

    بئیله سوسوز یئرده قالان هاردا وار ؟

    اورمو گولو یئرده قالان خسته دی

    بیر حکیمه حکمته وابسته دی

    عرشه چیخیر آه و فغان ناله سی

    قانلا دولور سینه ده کی لاله سی

    شاید اولا قارا بولوددا کثر

    آغلیا گویدن یئره دریا قه در

    یا کی آرازدان آخا بیر چشمه سو

    باشا چاتا سینه ده کی آرزو

    بلکه ده بیر کاسه سو الدن اله

    درمان اوچون ماوی خزر دن گله

    اوندا دی کی خسته یه درمان گلر

    شور دنیزه هدیه اولان جان گلر

     

    =================================

    دریاچه از تشنگیش هلاکه

    چون تشنه ای فتاده روی خاکه

    دریاچه ی ارومیه چون خسته است

    به یک حکیم و حکمت وابسته است

    آه و فغانش به سما میرسد

    لاله ی خون به سینه ها میرسد

    شاید رسد از ابر تیره کمک

    بلکه بگرید به عزای نمک

    یا ز ارس چشمه ی آبی رسد

    به قدر آرزوی نابی رسد

    بلکه رسد کاسه ی آب خزر

    تا که شود چاره این محتضر

    وقت شفای دادن بیمار ماست

    هدیه والا و پدیدار ماست

     

    درود بر شما مهمانان باغ سرشک قلم . قدمتان گلباران

     

     

    ۰
    اشتراک گذاری این شعر

    نقدها و نظرات
    تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.


    (متن های کوتاه و غیر مرتبط با نقد، با صلاحدید مدیران حذف خواهند شد)
    ارسال پیام خصوصی

    نقد و آموزش

    نظرات

    مشاعره

    کاربران اشتراک دار

    محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
    کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
    استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
    0