سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

اعضای آنلاین

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

سه شنبه 11 ارديبهشت 1403
    22 شوال 1445
      Tuesday 30 Apr 2024
        به سکوی پرتاب شهرت و افتخار ،نجابت و اقتدار ... سایت ادبی شعرناب خوش آمدید مقدمتان گلباران🌹🌹

        سه شنبه ۱۱ ارديبهشت

        وطنم

        شعری از

        هاشم دانش مایه(دانش)

        از دفتر شعرناب نوع شعر مثنوی

        ارسال شده در تاریخ جمعه ۹ اسفند ۱۳۹۲ ۲۰:۲۵ شماره ثبت ۲۰۰۲۱
          بازدید : ۷۶۶   |    نظرات : ۶۰

        رنگ شــعــر
        رنگ زمینه
        دفاتر شعر هاشم دانش مایه(دانش)
        آخرین اشعار ناب هاشم دانش مایه(دانش)

        تقدیم به دلیر سربازان وطن که در راه آزادی و استیلای پرچم سه رنگ کشور عزیزمان و اهتزاز آن در جای جای میهن پهناورمان جان شیرینشان را فدا کردند:

        تو ایران تو ای سررزمین دلیر

        تو ای بیشه زاران مردان شیر

        توای دشت در دشت تپیده به خون

        تو که کرده هر دشمنی را زبون

        تو ای مادر زخم خورده به تن

        حزین گشته بهر شهید وطن

         تو ای قله ی زرد کوه سترگ

         تو مرد وزنت چون دماوند بزرگ

        تو ای کشور کاوه و تهمتن

         کنیم رخت سربازیت را به تن

        تنیده شده تار و پودت به جان

        تو بهتر ز هر نقطه در این جهان

        گره از ازل با تو زد سرنوشت

        به عشق تو یزدان گلم را سرشت

        به تنب بزرگ وصغیرت قسم

        به دشت شقایق نشینت قسم

        به کوه های کرکس به هامون تو

        به دریاچه و رود کارون تو

        به اروند و کوه های بازی دراز

        به قد شهیدان چون سروناز

        خلیجت همی تا ابد فارس باد

        خزر تا ابوموسی از پارس باد

        به جانبازی اررخت بر تن کنیم

        بپوشیم کفن عزم دشمن کنیم

        چو سیل خروشان رویم ما به جنگ

        بماند بر دشمنان داغ ننگ

        چو بازی بتازیم بر دشمنان

         شود عبرت سایر مردمان

        به قول حکیم سخن زنده یاد

        [چو ایران نباشد تن من مباد]

        چو دانش تپد قلب صد ها هزار

         وطن زنده باد و وطن ماندگار

        اثر پدر عزیزم

        ۰
        اشتراک گذاری این شعر

        نقدها و نظرات
        تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.


        (متن های کوتاه و غیر مرتبط با نقد، با صلاحدید مدیران حذف خواهند شد)
        ارسال پیام خصوصی

        نقد و آموزش

        نظرات

        مشاعره

        کاربران اشتراک دار

        محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
        کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
        استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
        0