سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

اعضای آنلاین

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

سه شنبه 11 ارديبهشت 1403
    22 شوال 1445
      Tuesday 30 Apr 2024
        به سکوی پرتاب شهرت و افتخار ،نجابت و اقتدار ... سایت ادبی شعرناب خوش آمدید مقدمتان گلباران🌹🌹

        سه شنبه ۱۱ ارديبهشت

        وطن یعنی

        شعری از

        میثم دانایی

        از دفتر شعرناب نوع شعر دلنوشته

        ارسال شده در تاریخ سه شنبه ۹ مهر ۱۳۹۲ ۱۲:۵۱ شماره ثبت ۱۸۸۳۹
          بازدید : ۵۲۰   |    نظرات : ۱۷

        رنگ شــعــر
        رنگ زمینه
        دفاتر شعر میثم دانایی

        وطن یعنی دنا یعنی دماوند

        سهنداذری تا اوج الوند

        وطن یعنی شقایق یعنی لاله

        شکست اهرمن باخشم کاوه

        وطن یعنی اهورا یعنی ذرتشت

        نشسته شیری وخورشیدبرپشت

        وطن یعنی درفشی کاویانی

        به رنگ وباشکوهی اسمانی

        وطن یعنی بلوچ وکرد،لرفارس 

        خزر،جیهون ،خلیج تاابدفارس

        وطن یعنی عرب ،اذرزبانان

        همه فرزندخاک پاک ایران

        وطن یعنی جلالدین خوارزم

        به خرمدینی بابک پی رزم

        وطن یعنی نبرد دشت ارژن

        سپهبد اریو، یوتاب برزن

        وطن یعنی کریم زند،افشار

        کمربردشمنان بستن چوصفار

        وطن یعنی کمان وتیرارش

        شهیدانی به سیمای سیاوش

        وطن یعنی حماسه ،عشق ،ایمان

        به هرذره نشان درخاک ایران

        وطن یعنی همه زخم وهمه خون

        به چزابه،شلمچه تابه مجنون

        وطن یعنی به راهش جان سپردن

        برای خاک پابر"مین" نهادن

        وطن یعنی سحرگاه شورحمله

        مثال عاشقی در حجله رفته

        وطن یعنی رها ازدام ونیرنگ

        گهی باصلح وگه درصحنه جنگ

        وطن یعنی نهایت راه بستن

        به راه مملکت فرزندکشتن.

         

        بابهره گیری ازمضمون "وطن یعنی"

         

        ۰
        اشتراک گذاری این شعر

        نقدها و نظرات
        تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.


        ارسال پیام خصوصی

        نقد و آموزش

        نظرات

        مشاعره

        کاربران اشتراک دار

        محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
        کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
        استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
        0