سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

اعضای آنلاین

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

سه شنبه 11 ارديبهشت 1403
    22 شوال 1445
      Tuesday 30 Apr 2024
        به سکوی پرتاب شهرت و افتخار ،نجابت و اقتدار ... سایت ادبی شعرناب خوش آمدید مقدمتان گلباران🌹🌹

        سه شنبه ۱۱ ارديبهشت

        تاکسی نارنجیِ پائیز

        شعری از

        بهمن بیدقی

        از دفتر شعرناب نوع شعر آزاد

        ارسال شده در تاریخ ۲ هفته پیش شماره ثبت ۱۲۹۰۷۳
          بازدید : ۶۱   |    نظرات : ۲

        رنگ شــعــر
        رنگ زمینه
        دفاتر شعر بهمن بیدقی

        تاکسی نارنجیِ پائیز
         
        فکرمکن که سربه تن زیادی کرده ،
        هرکه درمقابل جُور،
        خود را کامل ،
        بی انقیاد کرده
        فکرمکن که جان بدر برد ،
        آنکه احتیاط کرده
         
        چند وقت پیش ، تاکسی نارنجیِ پائیز،
        دَمِ آسمانخراشِ جُور ایستاد
        شر و شور را ،
        زخودش پیاده کرده
        صحنه را صحنه ی یک تئاترکرده
        کونگ فو کارست پاندایش
        با ندایش ،
        چه لرزشی را ،
        به عمقِ دلِ لاابالیِ کفر، ایجاد کرده
         
        همه ظلم را ،
        چون نبود دَم پَرِ او آب ،
        نقشِ باد کرده
        چه جسدهایی ، زشت خو،
        مانده روی دست دنیا ، باد کرده
         
        به سه میخ کشیده ظلم را ،
        محبوسِ به آن اوتاد کرده
        رسم بی حیاتی را ایجاد ، درآن حیاط کرده
        حیاط خلوتی ، نگذاشته براشان ، همه جا شلوغ کرده
        گاهی دوخته چشمِ خود را ،
        به جِرو واجِرشدنِ ظلم
        تا نمایشگاهِ طنز کمی بخندد ،
        خود را چون خیاط کرده
         
        همه آسمانخراش را ، مالامال ،
        ز حضورِ داد کرده
        دل عالَمی را ازخود شاد کرده
         
        بهمن بیدقی 1403/1/19
        ۲
        اشتراک گذاری این شعر

        نقدها و نظرات
        محمد باقر انصاری دزفولی
        ۲ هفته پیش
        بداهه ای تقدیم شعر زیبای ادیب و شاعرواستاد گران مایه
        بگویم درودی
        به شاعر گل
        که شعرش همه
        نغز باشد چو مل
        خندانک خندانک خندانک خندانک
        بهمن بیدقی
        بهمن بیدقی
        ۲ هفته پیش
        با سلام و عرض ادب و احترام استاد گرانقدر
        بزرگوارید
        سپاسی بوسعت دریا از الطاف دریایی تان
        و با سپاس فراوان از بداهه ی زیبایتان
        سلامت و شادمان باشید
        ارسال پاسخ
        تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.


        ارسال پیام خصوصی

        نقد و آموزش

        نظرات

        مشاعره

        کاربران اشتراک دار

        کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
        استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
        0