سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

اعضای آنلاین

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

يکشنبه 16 ارديبهشت 1403
    27 شوال 1445
      Sunday 5 May 2024
      • روز جهاني ماما
      به سکوی پرتاب شهرت و افتخار ،نجابت و اقتدار ... سایت ادبی شعرناب خوش آمدید مقدمتان گلباران🌹🌹

      يکشنبه ۱۶ ارديبهشت

      سایا

      شعری از

      سیده نسترن طالب زاده

      از دفتر تلما نوع شعر سپید

      ارسال شده در تاریخ چهارشنبه ۱۴ تير ۱۴۰۲ ۲۱:۲۶ شماره ثبت ۱۲۱۶۸۹
        بازدید : ۳۱۳۷   |    نظرات : ۰

      رنگ شــعــر
      رنگ زمینه






      ببرهای زال
      داهیانه گریبان جهان را دریده اند
      ببرهای زال ،
      سفید و هنوز و ناکجا ...

      .
      .
      .
      آهوی برنجی دشتهای تفته ی سینه ی توام
      ببین!
      آه های شیشه را ،
      نیزه های مژّه ی همیشه را

      در شب قوام بوسه ات،
      در شبان میزبان نارس نگاه سبز تو٫
      دکمه های تاک
      باز میشود ،
      باز میشود دستهای کوچکم
      شرم ذات برفزار عور
      رشته های ناز
      دانه های اشک و عطر و تور
      .
      .
      .
      ببرهای زال ،مثل قوی بالغ سیاه
      دور و وحشی اند
      -و جرقه های سیگار کوبایی،همیشه راست میگوید-

      بر لبان تو رودی از شراب،
      تشنه ام
      -مانند کاجیره های کوچک دست افشان
      در سخاوت آفتاب -
      آه
      از سیطره ی خاک چیزی نمیدانی و
      ای عسل اقاقیا!
      قرن هاست
      در دستان سایای مسمومت اسیرم .

      پی نوشت:

      قهوه ی داغ نگاهت ٫پنجه ی من
      شیر دریایی تراوا ، از شب تن
      بیخ خورشیدی تناور در نهانت
      مجمر ماه مذابی ،غرق دامن
      با نت لیمو صدایم میکنی ،باز
      بر لب خامم،سرودی گاه رفتن
      تلخ کامی، تلخکامی میکشم، آه
      از گناه گندم و رویای خرمن
      ای ندای نازنین٘ طوق شکوفه
      بر گلوی زخمی یخراز بهمن
      در دل نجوای عطر تیرماهان
      غصه ات را کم کمک میخورد یک زن ...
       
      ۱۹
      اشتراک گذاری این شعر

      نقد و آموزش

      نظرات

      مشاعره

      کاربران اشتراک دار

      محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
      کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
      استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
      0