سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

اعضای آنلاین

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

شنبه 1 ارديبهشت 1403
  • روز بزرگداشت سعدي
12 شوال 1445
    Saturday 20 Apr 2024
      به سکوی پرتاب شهرت و افتخار ،نجابت و اقتدار ... سایت ادبی شعرناب خوش آمدید مقدمتان گلباران🌹🌹

      شنبه ۱ ارديبهشت

      «»« سُرخ «»«

      شعری از

      داریوش پورافشار

      از دفتر انسوی دیروز نوع شعر سپید

      ارسال شده در تاریخ پنجشنبه ۱۷ آذر ۱۴۰۱ ۲۳:۳۹ شماره ثبت ۱۱۵۵۷۱
        بازدید : ۱۷۹   |    نظرات : ۳

      رنگ شــعــر
      رنگ زمینه

      »««»« سُرخ «»«»»«»
      تَنها از پَرِ سوختَه‌ی پَرندِگانْ بِنِویسَم!
      با حَسرتِ پَرهای پَرپَر شُده‌ی… رویاهایَم بِنِویسَم!
      سَلام! زَردی کُهَن سالِ خَزانِ مَن…
      بُگُذار اَز سَوزِ بَهار‌‌…پُشتِ پَنجِره‌هایَیم بِنِویسَم…
      با بَذرِ خاکی کِ به خاکِ سیاهَش نِشَستِه‌ام
      از رَگبارِ تِگرگ‌‌ُ‍‍…مَرگِ رَنگین‍‌ کمَان‌هایَیم…بِنِویسَم!
       
      «»«««««‹»»««««««««««««««»»««««»«««««««««««««««««««
      بِنِویسَم…بِنِویسَم
      بُگُذار…
      سُرخْ…
      با‌‌‍ ‌‌‍خونِ مانده بَر بالِ قاصِدَک‌ها بِجا…
      از کابوسهای شَهرِ سَربِ‍‍‌داران
      تا ویرانَه‌ی ویران شُد‌‍‌ه‌ی آبادی‌ها…
      مرگِ سُرخِ و سِفیدِ آلاله‌ها 
      بَردار رقصیدنِ سَبزِ اقاقیها…
       به یادِ تمامی زِندانِیانِ بی‌گُناه
      با اشکِ قَلَمُ آهِ مادرانِ چَشم بِراه...
      شِعرهایَم را..بنویسمُ دَفِن کنم در گورستانِ وَطَن...
      به وِسعَت یک لَشگرِ سُوگوار از واژه ها!
      شایَد…
      شایَد…
      و
      شایَد
      عاقِبَت به جوش آمد…
      غَیرتِ پَرده های این هَمه تَماشاچی‍‌های بی صِدا!
      «»««»»«««»»««««««««««««««»»»««»»««»»»»«««»««««««»
      ۵
      اشتراک گذاری این شعر

      نقدها و نظرات
      عباسعلی استکی(چشمه)
      شنبه ۱۹ آذر ۱۴۰۱ ۱۸:۲۳
      درود بزرگوار
      بسیار زیبا و مبین مشکلات جامعه بود خندانک
      مریم کاسیانی
      شنبه ۱۹ آذر ۱۴۰۱ ۱۸:۵۳
      درود بر شما و دل رئوف تان
      دغدغه مندی تان بسیار ارزشمندست
      ان شاءالله که خون پاکشان بشوید هرچه ناپاکی ست
      و بیش از این دلی داغدار نشود مگر مفسدانی که حق مردم را نادیده می گیرند
      خندانک خندانک خندانک
      خندانک خندانک
      خندانک
      رقیه یاوری زاده(ازل)
      سه شنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۱ ۱۷:۲۷
      سلام و درود به اندیشه نابتان
      🌹
      تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.


      ارسال پیام خصوصی

      نقد و آموزش

      نظرات

      مشاعره

      کاربران اشتراک دار

      محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
      کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
      استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
      0