سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

اعضای آنلاین

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

جمعه 10 فروردين 1403
  • همه پرسي تغيير نظام شاهنشاهي به نظام جمهوري اسلامي ايران، 1358 هـ‌.ش
20 رمضان 1445
  • شب قدر
Friday 29 Mar 2024
    به سکوی پرتاب شهرت و افتخار ،نجابت و اقتدار ... سایت ادبی شعرناب خوش آمدید مقدمتان گلباران🌹🌹

    جمعه ۱۰ فروردين

    11

    شعری از

    سیده نسترن طالب زاده

    از دفتر خنده های آگلوتینه شده(کلاسیک پست مدرن) نوع شعر چهار پاره

    ارسال شده در تاریخ دوشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۹ ۰۷:۰۰ شماره ثبت ۹۱۰۵۵
      بازدید : ۱۳۶۲   |    نظرات : ۰

    رنگ شــعــر
    رنگ زمینه
    آخرین اشعار ناب سیده نسترن طالب زاده

    چرخیده نیروگاه های زندگی در باد
    ایماژ بژ پوشیده ای در شعرهای من
    عصیان عطرت در جهانی یائسه پیچید
    حالا بمان در خانه ام ،ای طرفه پیراهن ..

    اکتبرهای دربدر،موقوفه ی عشقند
    جیغ زنی در ماسه های ساحل ماهو
    بایاس جنگلهای  بکر و نام مولانا
    اغوای چشمان من و تفسیر گرم تو

    مثل هیولا ،در زمان مسخ ابعادت
    از دودمان فتنه انگیز عرب ،سرشار
    مثل شمیسا ،از،شراب محض آکنده
    حتما کبوتر با کبوتر ،بوسه با تکرار

    رگ زایی زیبای اختاپوس تصویرت
    دلسنجه های ترد بی انگار نارسیسیسم
    این مردگیها ،مثل یک طاعون رویاییست
    مثل دویدن تا چراغ سبز بوتولیسم

    روزی کسی میخواست تا نقاشیت باشد
    روزی زنی ... آن کورزاد پیر سفلیسی
    وقتی برای هوش جمعی، گریه میکردیم
    تا از خزان، کدهای آزادانه بنویسی

    سیمای ما ،آوای ما،تا عق زدن بر خویش
    دستان موسیقی من و ما را تکان میداد
    گیتار برقی ،ذهن کودکهای ما را خورد
    اتوپیای تازه ‌،تا انسان نشان میداد

    امضای قرآن ، پای آدمهای معمولیست
    در چهار فصل انعکاس خانه ای غمگین
    از زاپ ممنوع الوقوع کاخ باکینگهام
    از خودکشیهای مدام زادنی شیرین

    آن لاله های لیبرال مانده در میدان
    این لیلیان لولی آلوده ی فالانژ
    بوی تحصن در حصار مرگ تدریجی
    یخهای گنگ پرچمت در وقت پاتیناژ

    وقتی حسن موهای خود را میتراشیدو
    جغرافیای کار کودک ،پهن تر میشد
    وقتی علی ها،سبزپوش و حاکمند اما
    گوش سکوت از فقر بی اندازه کر میشد

    اکسایشی، در حلقه ی موهای شبرنگم
    ترکیب خون با کمپلکس آبی دریا
    شهر اگوستین ،پشت امواج تماشاییست
    با من بیا ،از مدخل مرموز این دنیا

    حتی اگر بودن پشیزی هم نمی ارزد
    حتی اگر توشیح ایمان ،واقعا جبریست
    تا راهبان در مانیای زیستن محوند
    در کشور ما، آسمانها دائما ابریست..






     
    ۶
    اشتراک گذاری این شعر

    نقد و آموزش

    نظرات

    مشاعره

    کاربران اشتراک دار

    محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
    کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
    استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
    0