سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

اعضای آنلاین

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

جمعه 10 فروردين 1403
  • همه پرسي تغيير نظام شاهنشاهي به نظام جمهوري اسلامي ايران، 1358 هـ‌.ش
20 رمضان 1445
  • شب قدر
Friday 29 Mar 2024
    به سکوی پرتاب شهرت و افتخار ،نجابت و اقتدار ... سایت ادبی شعرناب خوش آمدید مقدمتان گلباران🌹🌹

    جمعه ۱۰ فروردين

    آئینه -آواز

    شعری از

    سیده نسترن طالب زاده

    از دفتر رودخانه های برفی( کلاسیک) نوع شعر غزل

    ارسال شده در تاریخ دوشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ ۱۳:۴۴ شماره ثبت ۸۸۶۰۰
      بازدید : ۷۶۳   |    نظرات : ۰

    رنگ شــعــر
    رنگ زمینه
    آخرین اشعار ناب سیده نسترن طالب زاده

    پس از پولک افشانی باغ سیب رمیده 
    پس از فلس نیلین دریای شورافریده
    پس از فسخ بینامی جامه داران افسون
    پس از نطع موسیقیای سپهری غمیده 
    پی سالهایی برنزینه و سروافروز
    پی صدخزان جنگلان خموش خمیده
     
     
    گذر کرد مهشید زرینپیی از دیارم
     
     
    چو گیسو برید از نوایش ، دل سنگ
    چو لغزید بر نزهت سربفامیش ،آهنگ 
    چو رقصنده ی ناشکیبای برفینه آورد
    عسسهای رطلی فزاینده در  چنگ 
    ز دیبای مهکامه پرهیاهوی یک ماه
    جدا شد لکی زخمی و تیره- نیرنگ 
     
    نشاندند سوتاب رخسار او بر تبارم 
     
    یکی شاه- انباز بر بستر عشق کافیست
    یکی بوسه ی یاسمین ،شرب صافیست 
    یکی ریشه ی تندیاز شکوهنده در خاک
    یکی خسته در عرصه ی،پوچبافیست 
    یکی را فراز است ،وان را حضیضست
    درین شادوَردینه دوران، شکافیست 
     
    گپ آوند نوشیده از تارناز- اعتبارم
     
    و اسبان ارغند در ساحل خانقاهش
    و شیران گستاخ مستی میان نگاهش
    بلورینه اندام حوای شب ذوب میشد 
    به تقدیر سوزنده ی سوهش زادگاهش
    به پیراهنش ، خلقت آفتابی نهان بود 
    به کنعان خریدم ،بت از قعر چاهش
     
    فروهشت در دست مجنون بیچاره ،خارم 
     
    درو ناجیان زمین بزه ،غرق نورند 
    درو دخمه های مغان پراشیده ،دورند 
    درو زخم شمشیر وعصیان آتش ،نبینی 
    هماورد آئینه- آواز سبز  زبورند
    تب پَرگلان پریخوی تخت فریدون 
    دَرو ریخته ،آه مردان زیبا صبورند 
     
    به جز آن بنفش مُرخم ،نشد عطر یارم
    ۱۶
    اشتراک گذاری این شعر

    نقد و آموزش

    نظرات

    مشاعره

    کاربران اشتراک دار

    محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
    کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
    استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
    0