سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

اعضای آنلاین

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

شنبه 15 ارديبهشت 1403
  • روز بزرگداشت شيخ صدوق
26 شوال 1445
    Saturday 4 May 2024
      به سکوی پرتاب شهرت و افتخار ،نجابت و اقتدار ... سایت ادبی شعرناب خوش آمدید مقدمتان گلباران🌹🌹

      شنبه ۱۵ ارديبهشت

      سپید یا رنگین

      شعری از

      ایمان کاظمی ( متخلص به ایمان )

      از دفتر به رنگ دل ( مجموعه اشعار نو و تصنیف ها ) نوع شعر چهار پاره

      ارسال شده در تاریخ پنجشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ ۲۲:۳۰ شماره ثبت ۷۴۶۰۷
        بازدید : ۴۳۲   |    نظرات : ۲

      رنگ شــعــر
      رنگ زمینه
      آخرین اشعار ناب ایمان کاظمی ( متخلص به ایمان )

      چنگ می زد به زخم باورها
      فصل پایان دفتر اضداد
      زنگ ایجاد یک تمدن نو
      شاید از کوی دیگر خرداد
      .
      ظهر یک روز و ازدحام مسیر
      یک خیابان و جمع و درگیری
      بوق ممتد صدای راننده
      شهدا ، انقلاب اسلامی 
      .
      همه جمعند و دختری در بین
      مو پریشان نموده از زاری
      خواهری از دریچه ی تهدید
      روسری بر سرش زد اجباری
      .
      گوئیا اعتقاد سنگینی
      می کند در دهان و حلق و دماغ
      مادری ناشی و نهایت کار
      کودک تازه شیر و استفراغ
      .
      یک نفر داد می زند آخر
      حرف این قصه ها دگر کافی است
      آن یکی داد می زند بس کن
      فصل پوشش هنوز هم باقی است
      .
      .
      گوهری خفته در میان صدف
      دخترانی حجاب می خواهند
      دخترانی ، عزیز من اما
      موی رنگین و تابدار بلند
      .
      .
      جان من روی باورت هک کن
      دیگر این جمله می شود ملموس
      چون ندارد به رنگ ارزشها
      زور تو جز نتیجه ی معکوس
      .
      می نویسد حجاب از اول
      می نویسد حجاب در آخر
      چارشنبه ای به رنگ سپید
      سر زد از این نزاع دامن گیر
      .
      باید از این ترانه برگردیم
      که همه شهر مثل هم باشند
      عشق و امید باید اینجا هم
      دست در دست و هم قسم باشند
      .
      جان آلاله ها که این زیباست
      هم وطن یار و همدمت باشد 
      برگ و گل در کنار یکدیگر
      سبز و قرمز به پرچمت باشد
      .
      زندگی چینش تفاوت هاست
      پس بفهم این سرود تکراری
      داد راننده ای بلند این بار
      فرِّ شادی به سمت آزادی
      ۷
      اشتراک گذاری این شعر

      نقد و آموزش

      نظرات

      مشاعره

      کاربران اشتراک دار

      محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
      کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
      استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
      0