سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

اعضای آنلاین

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

يکشنبه 16 ارديبهشت 1403
    27 شوال 1445
      Sunday 5 May 2024
      • روز جهاني ماما
      به سکوی پرتاب شهرت و افتخار ،نجابت و اقتدار ... سایت ادبی شعرناب خوش آمدید مقدمتان گلباران🌹🌹

      يکشنبه ۱۶ ارديبهشت

      زندگی شیرین است

      شعری از

      جواد مهرگان مجد

      از دفتر اطلسی ها نوع شعر سپید

      ارسال شده در تاریخ شنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۳ ۱۰:۰۰ شماره ثبت ۳۴۰۸۰
        بازدید : ۱۸۷۵   |    نظرات : ۱۹

      رنگ شــعــر
      رنگ زمینه
      دفاتر شعر جواد مهرگان مجد

      ( زندگی شیرین است)
      زندگی
      گاهی خوش.
      زندگی فاجعه ای شیرین است.
      زندگی گاهی تلخ
      همچو شیرینیِ ترحیم و عزا غمگین است .
      ....................
      زندگی
      زیستن خاطره هاست.
      روی پرهای زمان پرسه زدن.
      پر پرواز تو رنگیست که باور داری.
      اسمان پهنه نقاشی تو
      طالعت محض خوشی " خوشه پروین است ".
      ....................
      زندگی
      عرصه یک حادثه است .
      تو چه خواهی ، چه شود ، دست خداست .
      میوه اش از یک دم ، خوب و بد پای هم است
      " حسن تعبیر جداست"
      ....................
      زندگی
      نغمه ای از تکوین است .
      که یکی زاده شود .
      دیگری بار سفر بسته و اماده شود .
      تو کجای سفری؟ دقت کن .
      ....................
      زندگی
      معبری از پویایی است
      بهر تکمیل و کمال .
      هر گلی حد توانایی ادراکِ خودش میشکفد.
      که یکی جهل غنیمت ببرد
      دیگری تمثیلی بهر دنیای مثال .
      ....................
      زندگی
      باختن ثانیه هاست .
      زندگی امروزیست که در اندیشه ی فردا به تباهی برود .
      خاطرت جمع که دیگر به تو بازش ندهند.
      همگیِ هنرت خرجش کن ، رفتنی عرض نگاهی برود.
      ....................
      زندگی
      حادثه ایست حول اندیشه ی تو
      بپا که غرور نزند چوب حراج از سر جور بر ریشه ی تو
                                            جواد مهرگان مجد
      ۷
      اشتراک گذاری این شعر

      نقدها و نظرات
      تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.


      ارسال پیام خصوصی

      نقد و آموزش

      نظرات

      مشاعره

      کاربران اشتراک دار

      محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
      کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
      استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
      0