سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

اعضای آنلاین

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

شنبه 15 ارديبهشت 1403
  • روز بزرگداشت شيخ صدوق
26 شوال 1445
    Saturday 4 May 2024
      به سکوی پرتاب شهرت و افتخار ،نجابت و اقتدار ... سایت ادبی شعرناب خوش آمدید مقدمتان گلباران🌹🌹

      شنبه ۱۵ ارديبهشت

      گوجه فرنگی

      شعری از

      احمد رضا شیخ

      از دفتر سیب نقره ای 2 نوع شعر غزل

      ارسال شده در تاریخ دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۳ ۱۸:۳۹ شماره ثبت ۳۳۷۹۷
        بازدید : ۶۴۳   |    نظرات : ۱۲

      رنگ شــعــر
      رنگ زمینه

      شنیدم گوجه ارزان میشود لیک
      گمانم گفته او بر من جفنگی
      بدیدم گوجه سبزی را که میگفت
      که فاتح گشته بر گوجه فرنگی
      به صحرا آنقدر کشتند گوجه
      که خاک رس از آنان گشته رنگی
      ولی گویا نهال شیر خواری
      فراری گشته آنجا از زرنگی
      کنون آرامشش را سلب کرده
      چرا او را نکشته با خدنگی
      مجدد گوجه سبزان را خبر کرد
      همه رزم آور و مردان جنگی
      به یک سمتش جوانانی چو رستم
      به سمت دیگرش گردان و هنگی
      اگر پیدا کنندش میکشندش
      کنون این گوجه سبزان مفنگی
      چون او تنها نهال گوجه باشد
      ندارد سفره بی او آب و رنگی
      مثال شاه فنر از جا پریدم
      دودم سوی صحرا با کلنگی
      دو روزی طی بشد تا روز سوم
      شنیدم ناله های ونگ ونگی
      به سختی من در آن تاریکی شب
      رسانیدم خودم را پشت سنگی
      در آنجا ناگهان دیدم یکی مار
      شبیه اژدها یک مار زنگی
      کمی رفتم جلو دیدم که ایول
      که باشد مار افعی مان شیلنگی
      ندانم پای من ناگه کجا رفت
      نگوبود آن شیلنگ دم پلنگی
      چو دیدم آن نهال طفل معصوم
      بغل کردم من او را چون فشنگی
      دویدم همچو میگ میگ تا به خانه
      نفس هایم دگر آمد به تنگی
      رسد روزی دهد او گوجه بسیار
      نهال خوشگلم گوجه فرنگی
      شیخ
      ۵
      اشتراک گذاری این شعر

      نقدها و نظرات
      تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.


      (متن های کوتاه و غیر مرتبط با نقد، با صلاحدید مدیران حذف خواهند شد)
      ارسال پیام خصوصی

      نقد و آموزش

      نظرات

      مشاعره

      کاربران اشتراک دار

      محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
      کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
      استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
      0