سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

اعضای آنلاین

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

شنبه 22 ارديبهشت 1403
    4 ذو القعدة 1445
      Saturday 11 May 2024
        به سکوی پرتاب شهرت و افتخار ،نجابت و اقتدار ... سایت ادبی شعرناب خوش آمدید مقدمتان گلباران🌹🌹

        شنبه ۲۲ ارديبهشت

        نهضت خونین عاشورا

        شعری از

        عباس خوش عمل کاشانی

        از دفتر شعله ی آواز نوع شعر غزل

        ارسال شده در تاریخ يکشنبه ۴ آبان ۱۳۹۳ ۰۷:۴۵ شماره ثبت ۳۱۱۸۱
          بازدید : ۴۴۰   |    نظرات : ۳۳

        رنگ شــعــر
        رنگ زمینه
        دفاتر شعر عباس خوش عمل کاشانی

        گر به عالم نهضــت خونیــن عاشــــورا نبود
        در دیــــاری پرچم آزادگــــی بــر پــــــا نبود
        آب می نوشیـد اگـر عبّـــــاس از شطّ فرات
        تا ابــــد شرمنــــــده ی لعل لبش دریا نبود
        هیچ داغــی غیــــر داغ اصغـر شیرین زبان
        بر امــام عاشقـــان دلسوز و جانفرسا نبود
        کربــلا در کربــلا می ماند چون نخلی غریب
        گر به شام و کوفه نطـــق زینب کبری نبود
        نهضت ســرخ حسینی این تداومها نداشت
        خطبه ی سجّـاد اگــر در شام با افشا نبود
        «مارایت الاجمیلا» گفــــــت زینـــب با عدو
        عشق را زیباتر از ایــن منطق گـــویــا نبود
        دفتـــر پیــروزی حـق خطّ باطل می گرفت
        گر به خــون پـاک هفتاد و دو تن امضا نبود
        افتخار این بس که نقش پرچم عدل وشرف
        شیعیان را جز پیــام ظهـــر عاشـــورا نبود
        با نـــوای جانفـــروز «یا لثـــارات الحسین»
        در گــذرگاه حـــــــوادث کربـــلا تنـــها نبود
        پای در گل تا ابـد می مانـــد رهــوار حیات
        گر عنــایـات حسینی دستگیــــــر ما نبود.
         
        ۱۴
        اشتراک گذاری این شعر

        نقدها و نظرات
        تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.


        (متن های کوتاه و غیر مرتبط با نقد، با صلاحدید مدیران حذف خواهند شد)
        ارسال پیام خصوصی

        نقد و آموزش

        نظرات

        مشاعره

        کاربران اشتراک دار

        محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
        کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
        استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
        0