سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

اعضای آنلاین

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

جمعه 14 ارديبهشت 1403
    25 شوال 1445
    • شهادت حضرت امام جعفر صادق عليه السلام، 148 هـ ق
    Friday 3 May 2024
      به سکوی پرتاب شهرت و افتخار ،نجابت و اقتدار ... سایت ادبی شعرناب خوش آمدید مقدمتان گلباران🌹🌹

      جمعه ۱۴ ارديبهشت

      تقدیم به کودکان غزه...

      شعری از

      فرهاد مهرابی

      از دفتر روح سبز نوع شعر دلنوشته

      ارسال شده در تاریخ جمعه ۲۱ شهريور ۱۳۹۳ ۲۲:۰۸ شماره ثبت ۲۹۹۴۴
        بازدید : ۵۶۱   |    نظرات : ۴۱

      رنگ شــعــر
      رنگ زمینه
      دفاتر شعر فرهاد مهرابی
      آخرین اشعار ناب فرهاد مهرابی

       
      تا جمعِ مزدوران چو مور، نزدیکیِ شيطان رسيد
      يک گله گرگِ وحشي از، ستمگران آمد پديد
       
      انگار رگِ غارتگران، از ريشه انسان نبود
      مانند گرگِ وحشي و، ستمگر و پست و پليد
       
      نفرين تمام گله را، اسيرِ دنيا کرده بود
      از ترسِ جان چون موشِ کور، هر سو هراسان ميخزيد

      قلاده هاي گله را، چنگال شيطان دست گرفت
      دنبال خود روي زمين، هر سو که ميخواست ميکشيد
       
      يک قطره در خونِ لعين، انسانيت پيدا نبود
      هر جا که دستش ميگرفت، افتاده را هم ميدريد 
       
      در جای جای سرزمین  ، لعنت نثار ظالم است
      نفرين بر آن افکارتان، الحق که مشتي کافريد!
       
      در حيرتم پيش خدا، شرمِ شما از کرده چيست
      هرگز نميبينم کمی، فهميده و انسان شويد 
       
      روي شما شاهان سياه، پيش خدا آلوده است
      با ظلم و زور بر ملت از، حق بشر دم ميزنيد!؟
       
      يکباره بر خيزيد و با، چشمان شور و کورتان
      فريادِ مظلومانه را،در زيرِ ظلمت بشنويد

       
      اين قده سرخورده را،لايق اين دنيا که نيست
      ام الفساد صحنه را،بايد که زود آتش کشيد

      دستان ناپاکای و زور، هر دم فراتر ميرود
      اما خدا هر بنده را، مانند خود پاک آفريد

       
       
      پ ن...
      باسلام خدمت شما استادان و شاعران بزرگوار...
      بااینکه اشکالات زیادی دارم ولی دلم طاقت نیاورد این شعرو نگم...
      با نقد و نظرات شما امیدوارم بتونم اشکالاتم رو حل کنم..
      سپاس...
      ۱۳
      اشتراک گذاری این شعر

      نقدها و نظرات
      تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.


      ارسال پیام خصوصی

      نقد و آموزش

      نظرات

      مشاعره

      کاربران اشتراک دار

      محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
      کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
      استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
      0