سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

اعضای آنلاین

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

پنجشنبه 20 ارديبهشت 1403
    2 ذو القعدة 1445
      Thursday 9 May 2024
        به سکوی پرتاب شهرت و افتخار ،نجابت و اقتدار ... سایت ادبی شعرناب خوش آمدید مقدمتان گلباران🌹🌹

        پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت

        عشق يعني همين...

        شعری از

        م فریاد(محمدرضا زارع)

        از دفتر يك نفر در دل تاريكي ها نوع شعر سپید

        ارسال شده در تاریخ دوشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۲ ۱۲:۳۱ شماره ثبت ۲۳۵۹۰
          بازدید : ۵۹۶   |    نظرات : ۲۱

        رنگ شــعــر
        رنگ زمینه

        بيهوده تلاش نكن

        من براي به دست آوردن هيچ لبخندي

        نمي گريم

        با لبخند تو لبخند مي زنم

        و با ابر چشمهايت مي بارم

        عشق يعني همين:

        اشكها و لبخندهايي

        كه ريشه اش در درون تو نيست

        قلبم هنوز مي تپد

        ولي رگهايم

        به زهكشي هاي باستاني مي ماند

        خشك و از ياد رفته

        عشق يعني همين:

        پمپاژ خون در رگهايي

        كه مال تو نيست

        به آينه مي نگرم

        درخت كهنسال و تنومندي مي بينم

        كه سالها پيش

        - وقتي كه نهالي بيش نبوده است-

        براي گرم كردن تنور خانه اي

        تن به آتش سپرده است

        چه لذت بخش است

        نان داغ و تازه

        زير دندانهاي شيري كودكي گرسنه

        عشق يعني همين:

        خاكستر شدن

        براي پختن ناني

        كه سهم تو نيست...

         

        ۱
        اشتراک گذاری این شعر

        نقدها و نظرات
        همایون طهماسبی (شوکران)
        شنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۸ ۲۳:۵۶
        خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک
        زینب بویری (خزان)
        يکشنبه ۱ تير ۱۳۹۹ ۱۴:۴۷
        چه جالب استادالان نزدیک یک هفته دارم
        به این فک میکنم عشق یعنی چه؟
        خیلی چیزهااومدتوذهنم وآخرش به این رسیدم
        کودک
        شکوفه عشق
        عاشقی واقعیست

        هیچ کس راعاشق ترازکودک به مادرندیدم...
        یک کودک بود

        تنها

        واقعیت عشق
        شماچقدرقشنگ گفتین خیلی خیلی خوب بود خندانک خندانک
        عشق يعني همين:
        خاكستر شدن
        براي پختن ناني
        كه سهم تو نيست... خندانک
        م فریاد(محمدرضا زارع)
        تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.


        (متن های کوتاه و غیر مرتبط با نقد، با صلاحدید مدیران حذف خواهند شد)
        ارسال پیام خصوصی

        نقد و آموزش

        نظرات

        مشاعره

        کاربران اشتراک دار

        محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
        کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
        استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
        0