سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

اعضای آنلاین

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

جمعه 14 ارديبهشت 1403
    25 شوال 1445
    • شهادت حضرت امام جعفر صادق عليه السلام، 148 هـ ق
    Friday 3 May 2024
      به سکوی پرتاب شهرت و افتخار ،نجابت و اقتدار ... سایت ادبی شعرناب خوش آمدید مقدمتان گلباران🌹🌹

      جمعه ۱۴ ارديبهشت

      بی تو شعرم گلایه است - نوع شعر ، سپید

      شعری از

      شهلا-فراهانچی

      از دفتر از َسر دلتنگی نوع شعر دلنوشته

      ارسال شده در تاریخ پنجشنبه ۷ شهريور ۱۳۹۲ ۱۹:۳۶ شماره ثبت ۱۷۵۱۴
        بازدید : ۸۴۶   |    نظرات : ۳۵

      رنگ شــعــر
      رنگ زمینه
      دفاتر شعر شهلا-فراهانچی

       

      ای حیات دوباره ،

      زمین بهانۀ تو را دارد

      از قیام قیامت.

      آسمان قرنهاست که اندوهگین است

      و باران بهانۀ اشکهایش .

      در وسعت بی انتهای خاک

      شانه های صبور درختان 

      منتظرند

      تا قطره های شبنم دلتنگی اشان را

      بر شاخه ها بیاویزند .

      مناره های جمکران ساکتند 

      اما فریادی چون بغض در سینه دارند

      که در لابلای کاشیهای فیروزه ای

      و در همهمۀ دعا و ناله های زائران

      پنهان شده...

      آه از رد پای عبورت

      که َتبرک دستهای عاشقان است .

      در نبودت اگر نفسی هست

      و اگر  کور سوی امیدی

      لغتی را معنا می کند

      که وام دار الفبای قد و قامت توست .

      بی تو شعرم  گلایه است

      و با تو یک ترانه

      که شادی حضورت را

      در سیمهای یک تار

      فریاد خواهد زد...

       

            

                  با سلام ...

               بعد از ماهها غیبت ،

               بار دیگر یکی از اشعارم را به ساحت مقدس آن یار غایب تقدیم می کنم .

               گوشۀ چشمی را طالبم ...

                                               «» یا مهدی ادرکنی «»

      ۰
      اشتراک گذاری این شعر

      نقدها و نظرات
      الناز حاجیان (مهربانی)
      سه شنبه ۲ آبان ۱۳۹۶ ۲۱:۱۸
      عزیزم موفق باشی .... خندانک خندانک خندانک قلمت جاودان
      تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.


      (متن های کوتاه و غیر مرتبط با نقد، با صلاحدید مدیران حذف خواهند شد)
      ارسال پیام خصوصی

      نقد و آموزش

      نظرات

      مشاعره

      کاربران اشتراک دار

      محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
      کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
      استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
      0