سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

اعضای آنلاین

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

يکشنبه 16 ارديبهشت 1403
    27 شوال 1445
      Sunday 5 May 2024
      • روز جهاني ماما
      به سکوی پرتاب شهرت و افتخار ،نجابت و اقتدار ... سایت ادبی شعرناب خوش آمدید مقدمتان گلباران🌹🌹

      يکشنبه ۱۶ ارديبهشت

      ها..نا..ی...ی...

      شعری از

      آفرین پنهانی

      از دفتر پاییز در دستکش های تو.. نوع شعر سپید

      ارسال شده در تاریخ جمعه ۲۴ خرداد ۱۳۹۲ ۰۲:۳۴ شماره ثبت ۱۳۷۵۹
        بازدید : ۷۳۹   |    نظرات : ۳۵

      رنگ شــعــر
      رنگ زمینه
      دفاتر شعر آفرین پنهانی

      (از مجموعه شعر: و زمین نام دیگر من است...) از قربانی هر چه زئوس یونان تن ات برهنه می شود در آفتاب و روی همهمه ی بخارآلود این همه شب پر...تاب دختری که بر مدار سینه هاش جهان صلیب می شود. آتنای بی مادر روی کدام حجامت سرخ تیغ می خوری در خانه زاد کدام خدا به حجله می روی که این چنین بانوهای طوفان زده در لب هایت خلسه می روند؟! زنانگی ام را تکثیر کن شانه هایم را بیفروز ماه در جنون چشم هام برهنه شمشیر می کشد آفتاب در مشر ق موهایم و در انجماد صفر کلمات تا جنوب وزیده می شوم. طوفان می بارد و در امتداد خطوط موازی باران نهنگی پیر دریا را غرق کرده است و خدایان خوشکام بر تختگاه خواب شان ستاره می نوشند شهرزاد می نوشند چشم های شرابی در پیاله می چرخانند تا پریده زهدانی هزار و یک شب ناخواسته به تسلیم شان درآید. برزخی ام در هُرم نفس های کبود این همه خدا برزخی ام رو به جنوب زوزه می کشم رو به شمال شعله من جغرافیای جهان را گم کرده ام بگذار برای زمین دستی به مویه بگردانم شهر هنوز کال است انگورها بر دار خدا نمرده است زئوس نمرده است و لب های من به جام های تو نمی رسد! ها..نا...ی...ی.. افسانه های شهر دخترانگی قصه بود خدابانویی افسانه و من ایستاده برفراز طوفان باهزار خورشید بی درفش تنیده در حنجره در ذهن کوله پشتی ام به کوه پناه می برم به کلمات و بر تابوت ستاره های مرده مادرانه مویه می کنم...!
      ۰
      اشتراک گذاری این شعر

      نقدها و نظرات
      تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.


      (متن های کوتاه و غیر مرتبط با نقد، با صلاحدید مدیران حذف خواهند شد)
      ارسال پیام خصوصی

      نقد و آموزش

      نظرات

      مشاعره

      کاربران اشتراک دار

      محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
      کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
      استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
      0