سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

اعضای آنلاین

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

جمعه 31 فروردين 1403
    11 شوال 1445
      Friday 19 Apr 2024
        به سکوی پرتاب شهرت و افتخار ،نجابت و اقتدار ... سایت ادبی شعرناب خوش آمدید مقدمتان گلباران🌹🌹

        جمعه ۳۱ فروردين

        غزل فلکات

        شعری از

        آرمان مشایخ

        از دفتر ۱۴۰۱ نوع شعر غزل

        ارسال شده در تاریخ جمعه ۹ دی ۱۴۰۱ ۱۳:۱۰ شماره ثبت ۱۱۶۱۶۴
          بازدید : ۶۸۲   |    نظرات : ۳

        رنگ شــعــر
        رنگ زمینه
        دفاتر شعر آرمان مشایخ

        ز فلکات زُهد، گفته‌ای شما مِهیِ خِرَدِ دور
        که مقصد درین معمّای عمر هنوز مانَد نزدیک و دور
         
        از هوای مبهمی به من دانش کهنه را افکنده‌ای
        کز دید پیرامون، با عزم حافظ کنم نور را ز مهر دور
         
        کزین فروزْ دیاران را آکَنَد زان افق سحری
        چنین وانمودگاران را آشکار بشوند چون شمع دور
         
        چه آب ناب را بُرون انداخته‌اند برای کاهِ شُلی
        که بیابند مزرعه‌ی طمع را شوند گذشته‌ی دور
         
        در پوچیِ منزلِ سفری، کز دیواران همرنگی
        بر کوچه‌‌اش، دم شُش و روکشان را بادِ زُو دمد دور
         
        کان مهاجر کز بودن قطعه ز شکافتن فرتوری
        کام جوریش را پیوندد ار راست وز سنگان کینه‌ها دور
         
        ریزد باران وز دیدنش در غنچه‌ی شقایقِ یاری
        انگیزد شکفتنش را بر تپه‌‌ها و دشت‌های دور
         
        آرمان گر بُوَد به کوهِ بَرینی یا بِرینِ صحرای
        سلطان نسیم گفته‌ای پندارِ رهِ بحر را نندازم دور
        ۳
        اشتراک گذاری این شعر

        نقدها و نظرات
        عباسعلی استکی(چشمه)
        شنبه ۱۰ دی ۱۴۰۱ ۱۸:۴۲
        درود بزرگوار خندانک
        زهره دهقانی ( شادی)
        شنبه ۱۰ دی ۱۴۰۱ ۰۹:۲۳
        سلام و درود جناب مشایخ
        غزلی زیبا. ..⭐
        با زبان مفهوم👌👌👌


        در پناه پروردگار
        مریم کاسیانی
        يکشنبه ۱۱ دی ۱۴۰۱ ۲۲:۴۵
        درود بر شما
        برای غزل شدن ،قافیه لازم است
        خندانک خندانک خندانک
        خندانک خندانک
        خندانک
        تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.


        ارسال پیام خصوصی

        نقد و آموزش

        نظرات

        مشاعره

        کاربران اشتراک دار

        محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
        کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
        استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
        0