سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

اعضای آنلاین

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

يکشنبه 9 ارديبهشت 1403
  • روز شوراها
20 شوال 1445
    Sunday 28 Apr 2024
      به سکوی پرتاب شهرت و افتخار ،نجابت و اقتدار ... سایت ادبی شعرناب خوش آمدید مقدمتان گلباران🌹🌹

      يکشنبه ۹ ارديبهشت

      جهنم بر پا شده

      شعری از

      ادریس علیزاده

      از دفتر ایسام نوع شعر نیمائی

      ارسال شده در تاریخ پنجشنبه ۵ خرداد ۱۴۰۱ ۰۲:۵۰ شماره ثبت ۱۱۰۳۶۸
        بازدید : ۱۵۱۵   |    نظرات : ۲

      رنگ شــعــر
      رنگ زمینه
      دفاتر شعر ادریس علیزاده
      آخرین اشعار ناب ادریس علیزاده

      صدای ارسالی شاعر:
      شب است و سوز بادی سرد
      رسیده‌ از میان ساقه و برگ
      به گوش مضطرب آلاله ها
      خمیده درختان، بحال مرگ 

      نگاه دلهره وار و شرمگینی رود
      به عامل سیلاب میشود طغیان
      نگاه‌ آخر‌ ساکنان جنگل و کوه
      تقابل طوفان و بستر عصیان 

      رسد به گوش، ناله ی گندم زار
      وداع یاسمن و لاله و سنبل
      آواز گرفته ی جغدی بیدار
      شبیه‌ آخرین وداع یک‌ گل 

      کوه بلند گریان و بغض کرده 
      در انتظار رسیدن مهمانی از دشت
      رودخانه طغیان کرده ی عاصی
      در این خسارت مردابی و پلشت 

      آه از این ویرانگری‌ و وحشت
      رسید طنین بانگ غرش گرداب 
      ریشه های از دل خاک، بیرون
      موریانه های غرق در سیلاب
       
      جهنمی و قربانگاهی بر پاست
      داد و ناله های گم‌ شده در باد
      دوستان را که دیگر نیست اثر
      باد و باران جوانه را بشوید فریاد 

      سروده شده توسط : ادریس علیزاده. 
      ۴ خرداد ۱۴۰۱
      ۲
      اشتراک گذاری این شعر

      نقدها و نظرات
      عباسعلی استکی(چشمه)
      پنجشنبه ۵ خرداد ۱۴۰۱ ۰۸:۲۹
      درود بزرگوار
      چهارپاره بسیار زیبا و دلنشین بود خندانک
      ادریس علیزاده
      ادریس علیزاده
      پنجشنبه ۵ خرداد ۱۴۰۱ ۱۵:۲۶
      درود بر شما خندانک
      ارسال پاسخ
      تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.


      (متن های کوتاه و غیر مرتبط با نقد، با صلاحدید مدیران حذف خواهند شد)
      ارسال پیام خصوصی

      نقد و آموزش

      نظرات

      مشاعره

      کاربران اشتراک دار

      محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
      کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
      استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
      0