سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

اعضای آنلاین

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

سه شنبه 1 خرداد 1403
  • روز بهره‌وري و بهينه‌سازي مصرف
  • روز بزرگداشت ملاصدرا، صدرالمتألهين
  • آغاز محاصرة اقتصادي جمهوري اسلامي ايران توسط آمريكا، 1359 هـ ش
14 ذو القعدة 1445
    Tuesday 21 May 2024
      به سکوی پرتاب شهرت و افتخار ،نجابت و اقتدار ... سایت ادبی شعرناب خوش آمدید مقدمتان گلباران🌹🌹

      سه شنبه ۱ خرداد

      زن زیبا

      شعری از

      آرسا م

      از دفتر شعرناب نوع شعر سپید

      ارسال شده در تاریخ شنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ ۲۳:۴۳ شماره ثبت ۸۹۰۶۸
        بازدید : ۲۲۴   |    نظرات : ۶

      رنگ شــعــر
      رنگ زمینه
      دفاتر شعر آرسا م

      پشت شعرهایم ...
      زنی ست که
      میخواند دلش را
      روبروی آینه ایی که
      نمیفهمد
      او را ...
      #آرسا م
      ۴
      اشتراک گذاری این شعر

      نقدها و نظرات
      عباسعلی استکی(چشمه)
      دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ ۱۳:۱۴
      کوتاه و زیبا بود خندانک
      آرسا م
      آرسا م
      چهارشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ ۰۲:۱۴
      سپاسگزار مهرتان هستم
      همیشه بمانید
      ارسال پاسخ
      سلمان مولایی
      سه شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ ۲۱:۰۲
      پشت شعرهای من
      زنی ست
      که دل اش را می‌خواند
      در آیینه ای که نمی فهمد
      او را ...

      سلام

      و

      اگر چه با ویرایش و نقد ساختار شعر و دخالت منتقد در نوع انتخاب کلمات و جای گذاری آن ها در شعر ، موافق نیستم اما در اشعار کوتاه ساختار جدای از مفهوم و محتوا نیست چرا که شاعر باید با تمام آن چه که دارد حتی یک ویرگول یا سه نقطه برای القای زیبایی و پیام اش تلاش کند و به عنوان مثال
      من
      قطره
      قطره
      قطره
      گریستم ...
      با نوع چیدن سطور این حالت قطره قطره گریستن را نشان دهد اما دلایل ام برای این تغییر در نوشتن شعر ؛
      به جای ام استفاده از من که این گونه کاربرد ضمیر منفصل در خود استقلالی برای شاعر مجسم می کند که در برابر زن و یا او قرار می گیرد و دقیقاً چون او به کار رفته است در این سوی نیز ضمیر هم وزن آن باید استفاده شود ...
      که دل اش را می خواند
      نوشتن این سطر و نیز حا به جایی ارکان آن به طرز جالبی در ریتم شعر و ایجاد موسیقی درونی تاثیر می گذارد ...
      در آیینه ای ، استفاده از روبه رو برای آیینه به زعم من حشو است چرا که لازمه ی دیده شدن در آیینه روبروی آن ایستادن است پس دیگر نیازی به ذکر روبه رو نیست مثل آن است که بگوییم من لیوان چای را در میان لب های ام گذاشتم و آن را نوشیدم که خب عمل نوشیدن لازمه اش قرار گرفتن ظرف در بین لب هاست پس نیازی به گفتن اش نیست و تنها توجیه استفاده از رو به رو تضادی ست که با پشت شعر بوجود می آورد و همین تضاد به آن معنا می دهد ولی می شد رو به رو در جایی دیگر که حشو نباشد به کار نمی رفت مثلاً
      پشت شعرهای ام
      با زنی رو به رو شدم
      که دل اش را می خواند
      در آیینه ای که نمی فهمید
      او را ...
      البته این حالت مطلوب نیست و تنها برای فهمیدن شدن مثال به کار بردم ...
      اما فارغ از این حرف ها باید بگویم که این شعر کوتاه از آن دست شعرهای دلربا ست که مرا به خویش جذب کرد اگر چه از اساس با شعر کوتاه مشکل دارم ولی این یکی را بلند یافتم اش و شاعرش را توانا ...
      آرسا م
      آرسا م
      چهارشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ ۰۲:۱۰
      سلام و سپاس
      دلش را، او را
      شعر ریتم بهتری می گیره
      روبروی آینه ای که نمیفهمد
      جان بخشیدن به اشیا
      روبروی کسی که
      کسی که شبیه و هم شکل
      زن شاعر است اما
      تهی از درک و شناخت
      بسیار سپاسگزارم از نقد ارزشمندتان
      از حضور گرم و پرمهرتان فیض می برم
      مهرتان مانا مهربان
      ارسال پاسخ
      محمد باقر انصاری دزفولی
      دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ ۰۹:۰۹
      کوتاه
      زیبا
      قلمتون سبز
      شاعر بزرگوار
      درود درود درود
      خندانک خندانک خندانک
      آرسا م
      آرسا م
      چهارشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ ۰۲:۱۳
      سپاسگزارم بزرگوار
      من هنوز اندر خم یک کوچه ام

      من شاعر نیستم
      فقط
      گاهی
      با به خط کردن
      کلمات در هم ذهنم
      حال گنگ روزهایم را
      گویا می کنم ...
      #آرسا م
      ارسال پاسخ
      تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.


      (متن های کوتاه و غیر مرتبط با نقد، با صلاحدید مدیران حذف خواهند شد)
      ارسال پیام خصوصی

      نقد و آموزش

      نظرات

      مشاعره

      کاربران اشتراک دار

      محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
      کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
      استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
      0