سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

اعضای آنلاین

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

پنجشنبه 24 خرداد 1403
    7 ذو الحجة 1445
    • شهادت حضرت امام محمد باقر عليه السلام، 114 هـ ق
    Thursday 13 Jun 2024
      مقام معظم رهبری سید علی خامنه ای و انقلاب مردمی و جمهوری اسلامی ایران خظ قرمز ماست. اری اینجاسایت ادبی شعرناب است مقدمتان گلباران..

      پنجشنبه ۲۴ خرداد

      هوا بس ناجوانمردانه سرد است

      شعری از

      محمد امین افشاری

      از دفتر شعر نو نوع شعر

      ارسال شده در تاریخ سه شنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۱ ۰۴:۰۱ شماره ثبت ۷۰۵۳
        بازدید : ۶۵۵   |    نظرات : ۷

      رنگ شــعــر
      رنگ زمینه
      دفاتر شعر محمد امین افشاری
      آخرین اشعار ناب محمد امین افشاری

      زمین سرد و دل مرده
      و کوهی بر زمین خفته
      زمستانم
      نمیدانم و شاید خاک سردم
      درد بی درمانم، ای کاش میمردم
      مرا اینگونه باور کن، که من سردم
      که من یک قطره از مرگم
      نه فانوسی ، نه قاموسی ، نه رویایی
      تو خاموشی و من سردم
      زمستانم ، نمیدانم !...
      خدایی نیست در قلبم
      صدایی نیست نوای غرش درد است
      و من تنها کنار آتشی از یاس
      هوا دلگیر و در ها بسته بر رویم
      خیابان نیستم ، این کوچه بن بست است
      مسیری نیست ، امیدی نیست
      اسیر دست مردابم
      و من هستم هنوزم ، ولیکن دست و پا بستم
      تو آزادی و من زنجیر بر دستم
      هوا بس سرد و تاریک است
      صدای زوزه گرگ است در گوشم
      و مردانی در این شهرند
      نیمی گرگ و نیمی میش
      صدای قه قه شیطان در این سرمای سوزان است
      جهنم نیست ، مردی نیست ، و دستی نیست
      کمی یاس است در دلها
      هوا بس نا جوانمردانه سرد است
      این چه کابوسیست  در قلبم
       
      و ناگه آمدآن تنها سوار خطه مردی
      و کند از تن لباسش را
      تنیدش بر تنم خورشید قلبش را
      لحظه دیدار بود آن دم
      تمامش نور ایمان بود در چشمش
      چه زیبا لحظه ای ...
      ...
      ..
      و گرمایی که برد از دم همه هوشیاری من را
      نمیدانم که غفلت برد چشمم را
      و یا مستی گرمای محبت برد قلبم را
      ۰
      اشتراک گذاری این شعر
      ۲ شاعر این شعر را خوانده اند

      Guest

      ،

      محمد امین افشاری

      نقدها و نظرات
      تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.


      (متن های کوتاه و غیر مرتبط با نقد، با صلاحدید مدیران حذف خواهند شد)
      ارسال پیام خصوصی

      نقد و آموزش

      نظرات

      مشاعره

      کاربران اشتراک دار

      کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
      استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
      0