جمعه ۱۱ آبان
قبله گاه دل شعری از مظفر جوینی
از دفتر شعرناب نوع شعر غزل
ارسال شده در تاریخ پنجشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۵ ۲۳:۵۳ شماره ثبت ۵۲۱۶۸
بازدید : ۴۱۴ | نظرات : ۱۰
|
آخرین اشعار ناب مظفر جوینی
|
شب است و طبله گشایید و بر فراز کنید
هوای سینه پر از عـــــطر دلـــنواز کنید
چو طاق ابـــــروی دلبر گشاده محرابش
دلــــــم به صحنه ی میخانه در نماز کنید
روای مـــستی دل شد که آشـــــکار کنند
ز حـــــکم شــحنه شناسانش احتراز کنید
گشوده چون گــــره از زلف یار باد صبا
گره ز مشکل مســـــتان چو بنده باز کنید
دو تار زلف درازش شد همنــــوای دلــم
ز بهر وصـــل رخش قبله بر حجاز کنید
( مظفر جوینی، تهران- 4/2/95، سالروز تغییر قبله مسلمانان،
"ترنم وصال به چشمه کمال- دفترششم"، نشر جهانکده)
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.