جمعه ۱۱ آبان
خواب ظهور شعری از نیما اسکندری
از دفتر شعرناب نوع شعر غزل
ارسال شده در تاریخ چهارشنبه ۵ خرداد ۱۳۹۵ ۰۵:۰۷ شماره ثبت ۴۷۲۵۵
بازدید : ۳۹۴ | نظرات : ۸
|
آخرین اشعار ناب نیما اسکندری
|
خواب دیدم ظهور ِالحاق شد
حق به حقدارش رسید اِحقاق شد
جلوه ای از مشرقین اِشراق شد
ماه ز قاب آسمان ِالساق شد
گوهری رخشان اندر قعر بحر
بر کلام آمد به حرف اِنساق شد
چشم عالم روشن آمد به بیان
از ترنم ز نسیم اِبراق شد
عالمی در سعر یاسین خامسان
در زره ، جنگِ نبرد اِغراق شد
گامهایش حیدریُ صفدری
عشقبازی با خدا ِاخراق شد
یاد آورد ،نبرد نابرابر در سکوت
از همین نام حسین ِاطراق شد
یکتاز و پر غرور با ذولفقار
جنگ با ظالمان اِهراق شد
جانم
، چو شیر بر دشمن یورش برد
بر عدل، میان حق و ظلم ِفراق شد
گشته مولایم مسیر، روشن عالمی
گوهر این جان ناب اِرزاق شد
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
آیینی زیبا و شورانگیز
قوافی چگونه اند؟
یا علی مددی