جمعه ۱۱ آبان
رباعیات شعری از زهرا ضیایی(روح الغزل)
از دفتر شعرناب نوع شعر غزل
ارسال شده در تاریخ چهارشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ ۱۴:۰۷ شماره ثبت ۴۵۴۴۰
بازدید : ۵۷۹ | نظرات : ۱۵۱
|
دفاتر شعر زهرا ضیایی(روح الغزل)
آخرین اشعار ناب زهرا ضیایی(روح الغزل)
|
ﺍﺯ ﺑﺲ ﮐﻪ ﺑﻪ ﻏﻤﻬﺎﯼ ﺟﻬﺎﻥ ﻟﺒﺮﯾﺰﻡ
ﺩﺭﻓﺼﻞ ﺑﻬﺎﺭ ، ﺯﺭﺩ ﭼﻮﻥ ﭘﺎﯾﯿﺰﻡ
ﺗﻨﻬﺎﯾﻢ ﻭ ﺩﻝ ﺑﺮﯾﺪﻩ ﺍﺯ ﺁﺩﻣﻬﺎ
ﺍﻧﮕﺎﺭ ﻣﺘﺮﺳﮑﯽ ﺳﺮﺟﺎﻟﯿﺰﻡ
***
ﭼﺸﻤﺎﻥ ﺗﻮ ﺩﺭ ﻏﻔﻠﺖ ﺷﺐ ﺧﺎﻣﻢ ﮐﺮﺩ
ﺁﺭﺍﻡ ﺑﻪ ﺍﺣﺴﺎﺱ ﺧﻮﺷﺶ ﺭﺍﻣﻢ
ﮐﺮﺩ ﺧﻮﺷﻨﺎﻡ ﺗﺮﯾﻦ ﺷﺎﻋﺮ ﺩﻧﯿﺎ ﺑﻮﺩﻡ
ﺗﺎ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﺷﺒﯽ ﻋﺸﻖ ﺗﻮ ﺑﺪﻧﺎﻣﻢ کرد
***
ﺑﺎﻗﻠﺐ ﺷﮑﺴﺘﻪ ﻋﺎﺷﻘﯽ ﻧﺎﭼﯿﺰﻡ
ﻣﺎﻧﻨﺪ ﻫﻤﯿﺸﻪ ﺍﺯ ﻏﻤﯽ ﻟﺒﺮﯾﺰﻡ
ﺍﺯ ﺳﺒﺰﺑﻬﺎﺭ ﭼﻮﻥ ﻧﺪﯾﺪﻡ ﺧﯿﺮﯼ
ﺩﻟﺒﺴﺘﻪ ﺑﻪ ﺯﺭﺩ ﺧﺴﺘﻪ ﺩﺭ ﭘﺎﯾﯿﺰﻡ
***
ﺟﺰ ﻧﺎﻡ ﺗﻮ ﺑﺮ ﺯﺑﺎﻥ ﻣﺎ ﻧﺎﻣﯽ ﻧﯿﺴﺖ
ﺑﺎ ﺳﺎﻏﺮ ﺍﻧﺘﻈﺎﺭﻣﺎﻥ ﺟﺎﻣﯽ ﻧﯿﺴﺖ
ﺑﺮﮔﺮﺩ ﺯﻣﯿﻦ ، ﺟﻤﻌﻪ ﻫﻤﯿﻦ ﺍﻣﺮﻭﺯ ﺍﺳﺖ
آقا ﺑﺨﺪﺍ ﺑﯽ ﺗﻮ ﺳﺮﺍﻧﺠﺎﻣﯽ نیست
***
ﺩﯾﺪﺍﺭ ﺗﻮ ﺑﺎﯾﺪ ﮐﻪ ﻓﺮﺍﻫﻢ ﺑﺎﺷﺪ
ﺣﯿﻒ ﺍﺳﺖ ﻣﯿﺎﻥ ﻗﻠﺒﻤﺎﻥ ﻏﻢ ﺑﺎﺷﺪ
ﺣﯿﻒﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺍﺣﺴﺎﺱ ﻟﻄﯿﻔﺖ ، ﺟﺎﻧﻢ
ﭘﯿﻮﺳﺘﻪ ﺑﻪ ﺁﻩ ﺳﯿﻨﻪ ﺩﺭﻫﻢ ﺑﺎﺷﺪ
***
«ﯾﮏ ﻋﻤﺮ ﺩﺭﻭﻥ ﺧﻮﯾﺶ ﺗﮑﺮﺍﺭ ﺷﺪﻡ »
ﻣﺤﮑﻮﻡ ﺑﻪ ﺣﺒﺲ ﭘﺸﺖ ﺩﯾﻮﺍﺭ شدم
ﺩﺭ ﺑﺎﻍ ﭘﺮ ﺍﺯ ﺑﻬﺎﺭ ﻭ ﺑﺎﺭﺍﻥ ﺍﯼ ﻋﺸﻖ
ﮔﻞ ﺑﻮﺩﻡ ﻭ ﺑﺎ ﻧﮕﺎﻩ ﺗﻮ ﺧﺎﺭﺷﺪﻡ
***
ﻭﻗﺘﯽ ﮐﻪ ﻣﺮﺍ ﺑﻪ ﻋﺸﻖ ﻓﺮﻣﺎﻥ ﺩﺍﺩﻧﺪ
ﺩﻟﺸﻮﺭﻩ ﻭ ﺗﺸﻮﯾﺶ ﻓﺮﺍﻭﺍﻥ ﺩﺍﺩﻧﺪ
ﺍﺯ ﻃﺮﺯ ﻧﮕﺎﻩ ﻋﺎﺷﻘﺎﻥ ﻓﻬﻤﯿﺪﻡ
آﻫﺴﺘﻪ ﻣﺮﺍ ﻧﻘﻄﻪ ﯼ ﭘﺎﯾﺎﻥ ﺩﺍﺩﻧﺪ
***
ﺳﺮﻣﺴﺖ ﺷﺮﺍﺏ ﻭﺷﻬﺪﺷﯿﺮﯾﻨﻢ ﮐﻦ
ﺑﺎ ﺷﻌﺮ ﺑﯿﺎ ﻭﻓﺘﻨﻪ ﺩﺭ ﺩﯾﻨﻢ ﮐﻦ
ﺗﺎﮔﻨﺒﺪ آﺳﻤﺎﻥ ﭼﺸﻤﺖ ﺍﻣﺸﺐ
ﺑﺎﺧﻮﺩ ﺑﺒﺮﻡ ﺩﻭﺑﺎﺭﻩ ﭘﺮﻭﯾﻨﻢ ﮐﻦ
***
ﺑﺎﺁﻣﺪﻧﺖ ﺩﻭﺑﺎﺭﻩ ﺧﻮﺵ ﻧﺎﻣﻢ ﮐﻦ
ﺳﺮﻣﺴﺖ ﺭﺑﺎﻋﯿﺎﺕ ﺧﯿﺎﻣﻢ ﮐﻦ
ﺩﺳﺘﺎﻥﻣﺮﺍ ﺑﮕﯿﺮ ﻭ ﺍﻣﺸﺐ ﻟﻄﻔﺎ !!
ﺩﺭﺷﻬﺮ ﺑﮕﺮﺩﺍﻥ ﻭ ﮐﻤﯽ ﺭﺍﻣﻢ ﮐﻦ
***
ﯾﮏ ﻟﺤﻈﻪ ﻣﯿﺎﻥ ﺧﻠﻮﺗﻢ ﺟﺎﺭ ﺑﺰﻥ
ﺑﺮ ﺭﻭﯼ ﻟﺒﻢ ﺑﻮﺳﻪ ﯼ ﺑﺴﯿﺎﺭ ﺑﺰﻥ
ﻓﺮﻫﺎﺩ ﻣﻨﯽ ﻃﻠﺴﻢ ﻧﺎﮐﺎﻣﯽ ﺭﺍ
ﻫﯽ ﺗﯿﺸﻪ ﺑﺰﻥ ،ﺗﯿﺸﻪ ﺑﻪ ﺗﮑﺮﺍﺭ ﺑﺰﻥ
***
ﺗﺎﻏﺼﻪ ﻭﻏﻢ ﺑﻪ ﺩﻝ ﻋﻨﺎﯾﺖ ﺩﺍﺭﺩ
ﺍﺯ ﻗﺼﻪ ﯼ ﺑﯽ ﮐﺴﯽ ﺣﮑﺎﯾﺖ ﺩﺍﺭﺩ
ﻫﺮ ﮐﺲ ﮐﻪ ﺩﻫﺎﻥ ﺑﻪ ﺯﺧﻢ ﺧﻮﺩ ﻭﺍﮐﺮﺩﻩ
ﺍﺯ ﻋﺎﻟﻢ ﻭﺁﺩﻣﯽ ﺷﮑﺎﯾﺖ ﺩﺍﺭﺩ
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
جای دارد همین جا از شما گرانقدر پوزش بطلبم بابت عدم توانایی نوشتن کامنتی زیر شعر زیبای مادر که سروده بودید واقعا تحت تاثیر خاطرت مادر خدا بیامرزم بودم
خداوند روح همه پدر و مادران دنیارا با صالحین محشور نماید