سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

اعضای آنلاین

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

يکشنبه 9 ارديبهشت 1403
  • روز شوراها
20 شوال 1445
    Sunday 28 Apr 2024
      به سکوی پرتاب شهرت و افتخار ،نجابت و اقتدار ... سایت ادبی شعرناب خوش آمدید مقدمتان گلباران🌹🌹

      يکشنبه ۹ ارديبهشت

      از جوجه انقلابیون قدیم دیگر کسی باقی نمانده است

      شعری از

      حسن بذرگری(آیین نیشابوری)

      از دفتر دفتر هفتم نوع شعر مثنوی

      ارسال شده در تاریخ سه شنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ ۱۲:۵۶ شماره ثبت ۳۹۸۳۴
        بازدید : ۵۱۲   |    نظرات : ۱۰

      رنگ شــعــر
      رنگ زمینه

       هزار  و یک ترانه
       دفتر پنجم: هزلیات و جفنگیات
       نام ترانه: از جوجه  انقلابیون قدیم دیگر   کسی باقی نمانده است
       تقدیم به:  همه ی جوجه انقلابیون بی مدعا
       
      **
        از جوجه  انقلابیون قدیم دیگر   کسی باقی نمانده است
       از  نسل یاغیان  قدیم  دیگر     یاغی باقی نمانده است
      *
      سی شش از بهمن انقلاب گذشت و من چهل شش ساله شدم
       چه زود بهار  عمرم   من  گذشت و  چه زود ، فرسوده  شدم
      *
       بعضی سوار بر  اسب   چوبی شدند  و به تاخت رفته اند
       بعضی ها هم  ازاین   اسب  لجام گسیخته  – فرو  افتاده اند
      *
       چند تایی هنوز  زنده و هنوز سوار ند بر خر مراد  
       چند تایی  هم  خود را غرق کرده اند در زن و مواد
      *
       چند تایی برگشته  از راه قدیم و از گذشته  توبه کرده اند.
       چند تایی هم خود را  محصور در میان حجره کرده اند
       
      **
       چند تای  هم هنوز  مانده اند متعصب ند سخت   به انقلاب
       چند تایی  هم   گرفته اند مزد خود گرفته اند  ز انقلاب
      **
       چند تایی  گرفتار و  در گیر در اختلاس  های کلان
       چند تایی هم   به جرم  دزدی و اختلاس  در گوشه زندان
      **
       چندتایی هنوز خود  را می دانند طلب کار  از مردم و انقلاب
       چند تایی هنور بدنبا ل  گرفتن سهم  و  طلب خود از انقلاب
      *
       من که   کودکی ده ساله انقلابی بودم و حال پیرم
       پیری  انقلابی که از خودم و  و خیلی ها دلگیرم
      **
      ( آیین ) همه  کتاب  خود   فروختند و رفتند از  بازار انقلاب
       تو هنوز  پی خا طرا ت  وکتاب می گردی در  خیابان انقلاب
      **
       ح-ب (آیین)
       توضیحات سرایش:93/11/20- بدیه- ناتمام- به مناسبت  بهمن 93-در حضور مدیرکل
      ۱
      اشتراک گذاری این شعر

      نقدها و نظرات
      تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.


      ارسال پیام خصوصی

      نقد و آموزش

      نظرات

      مشاعره

      کاربران اشتراک دار

      محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
      کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
      استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
      0