سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

اعضای آنلاین

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

سه شنبه 25 ارديبهشت 1403
  • روز بزرگداشت فردوسي
7 ذو القعدة 1445
    Tuesday 14 May 2024
      به سکوی پرتاب شهرت و افتخار ،نجابت و اقتدار ... سایت ادبی شعرناب خوش آمدید مقدمتان گلباران🌹🌹

      سه شنبه ۲۵ ارديبهشت

      شهر دوّار

      شعری از

      رحیم نیکوفر ( آیمان )

      از دفتر دلنوشته نوع شعر دلنوشته

      ارسال شده در تاریخ دوشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ ۱۸:۳۶ شماره ثبت ۳۹۸۱۴
        بازدید : ۳۷۹   |    نظرات : ۴۵

      رنگ شــعــر
      رنگ زمینه

      آه که اینروزها ،
      خسته ام از این شهر دوّار بی احساس
      شهری که در آن سکوت داد میزند
      بیداد در آن با داد همراه است
      من دیگر میترسم از مردگان متحرکش !
       
      چقدر حالم بد میشود از شغل شاغلانش !
       
      خیاطی را رواج داده اند
      عشق را ساده قیچی میکنند
      چشم را به در ،
      لب را به زبان میدوزند !
      و تهمت را با مهارت وصله میکنند !
       
      وای که اگر از آشی که برای هم می پزند نوش جان کنی !
      بی شک ایمانت زودتر از اشتهایت کور میشود
       
      بخدا من چشمانم را چندین بار شستم
      اما چیزی عوض نشد که نشد !
       
      عینک سیاهی برچشم میزنند و میگویند آفتابیست !
       
      لاشخوران تیزبینش عصای نابینایی در دست دارند و
      دم از روشن دلی میزنند !
       
      چرا یکدم نمی ایستد این شهر دوّار !
      شاید مردمانش سرگیجه شده اند!
       
      چرا حواسشان نیست این آدمها !
      که ،
      کرم خورده گی سیب ها زیاد شده است !
       
      من می بینم ،
      می بینم که حرمت به باغبان کم شده است !
       
      انگار باغ داشتن چیزی بی معناست !
      گرچه آن باغ همان فردوسِ بری... بگذریم !
      شاید بخندند، همانهایکه معرکه آتش برایشان طنز است !
      .
      .
      خدایا تو خود جوابگویم باش !
      واقعاََ پشت این شهر دریایی هست !
       
      (نیکنام) مرداد 94
      ۷
      اشتراک گذاری این شعر

      نقدها و نظرات
      تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.


      (متن های کوتاه و غیر مرتبط با نقد، با صلاحدید مدیران حذف خواهند شد)
      ارسال پیام خصوصی

      نقد و آموزش

      نظرات

      مشاعره

      کاربران اشتراک دار

      محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
      کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
      استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
      0