سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

اعضای آنلاین

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

يکشنبه 9 ارديبهشت 1403
  • روز شوراها
20 شوال 1445
    Sunday 28 Apr 2024
      به سکوی پرتاب شهرت و افتخار ،نجابت و اقتدار ... سایت ادبی شعرناب خوش آمدید مقدمتان گلباران🌹🌹

      يکشنبه ۹ ارديبهشت

      من از شعار به شعور خواهم رسید ( صفحه هفتم )

      شعری از

      باقر رمزی ( باصر )

      از دفتر به جهنم سرد خوش آمدید نوع شعر مثنوی

      ارسال شده در تاریخ يکشنبه ۳ خرداد ۱۳۹۴ ۱۱:۳۲ شماره ثبت ۳۷۲۲۱
        بازدید : ۳۶۰   |    نظرات : ۴۴

      رنگ شــعــر
      رنگ زمینه

      من از شعار به شعور خواهم رسید
       
      ( صفحه هفتم )

      جلد و كلام تو شدم از ازل
      خويش گرفتم ز ازل در بغل
       
      نتیجه تصویری برای قرآن
      تا كه ز محراب تو سر مى‏ كشم
      مهر تو با آيه ‏اى سر مى‏ كشم

      واى به روزى كه خدا صد شود
      عابد با ذريه مرتد شود

      جامه ‏ى ماندن نبود در بدن
      حاضر و آماده براى كفن

      چشم اميدى به ظهورت نبود
      چشمه ‏ى نابى ز حضورت نبود

      من زبرين آمده ‏ام هوشيار
      بر دمن افتاده شدم ماندگار

      آ بسرا سوره ‏ى كوثر مرا
      نامه ی ناخوانده آخر مرا
       
      نتیجه تصویری برای کوثر
      آ كه سزاى من و ايمان تويى
      ايمنى از آذر و شيطان تويى

      ما كه سفيران بلايا شديم
      حلقه‏ اى در کنج زوايا شديم

       
      ساغر و افيون نكند كار خويش
      خويش خوريم بابت بيمار خويش

      شمع شبستان و من هم شهرتيم
      هر دو به يك سو به ره غربتيم

      گو به نصوح از گنهم درگذر
      توبه ندارد دگر اين جا اثر

      ما ملكى بوده ‏ايم آزاد و مست
      ميوه ‏ى شيطان زده پيمان شكست

      صحبت پروانه و گل راز شد
      دولت خار آمد و خونساز شد

      من به چمن گفتم و او مى‏ گِريست
      از بد اين حادثه گل مى‏ گُريست

      روزى همايى به سر بام بود
      نام تو در پرده ‏ى ابهام بود

      حال كه نام تو يقين آمدست
      صورت غم ديده به چين آمدست
       
      نتیجه تصویری برای پیر مردان
      هر چه به پاى تو بريزم كم است
      لوت وجودم ز پى شبنم است

      آ بسرا تا به سرايم رسد
      باده ‏ى تكبير و دوايم رسد

      باقر رمزی باصر
       
      ادامه دارد . . .
      ۱۱
      اشتراک گذاری این شعر

      نقدها و نظرات
      تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.


      (متن های کوتاه و غیر مرتبط با نقد، با صلاحدید مدیران حذف خواهند شد)
      ارسال پیام خصوصی

      نقد و آموزش

      نظرات

      مشاعره

      کاربران اشتراک دار

      محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
      کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
      استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
      0